Dagens fundering.

Det offentliga rummet, alltså de offentliga platser som vi alla ska försöka samsas på – men hur mycket av det är egentligen mitt?

Tanken slog mig idag när jag kom ut från jobbet och hörde ett märkligt ljud. Efter någon sekund kunde jag se några ungdomar som med hjälp av en häftpistol satte upp affischer på de anslagstavlor som fanns i närheten. Inte så mycket att anmärka på kan man ju tycka, men när de klär in hela anslagsarean med enbart sina affisher – alla av samma slag – så började jag fundera på hur mycket plats man egentligen får. En affisch borde väl räcka om man ska ta hänsyn till andras anslag men när man fullständigt tapetserar hela anslagstavlan så att ingenting annat syns, är inte det lite…ego?

Hänsyn – ett okänt ord för vissa? 🙂

