Sur morgon utan fiskebåt.

Igår ställde jag väckarklockan på radio och rattade in P3. Jag tänkte nog att det skulle vara trevligt med lite mänskliga röster och skön musik när man vaknar istället för den enformiga tonen jag har nu. Som faktiskt låter lite som en fiskebåt med en enda, oändlig ton.

Radion fungerade fint, som den brukade göra förr, men jag blev också sur och irriterad – som jag alltid blivit direkt på morgonen när någon har tjatat om något eller om vad som helst. Snabbt tempo, skrik och skrän och vad jag minns i slutet av timmen, något pucko som berättar om hur sjuk han blivit på någon jäkla buss. Som om någon skulle bry sig? Och det är alltså sådana människor som P3 ringer upp? Då kan de ringa mig varje morgon i resten av mitt liv så kan jag berätta om hur piss jag mår vissa morgnar.

Nåja, inte killens fel att P 3 har så låga krav på underhållning numera men jag har alltid haft ett uselt morgonhumör och speciellt om jag ska bli väckt. Många fula ord har uttalats men inga har kommits ihåg…och i morgon ska jag vakna återigen av antingen ”min” fiskebåt eller av Samenyheterna – som jag inte fattar någonting av men det låter iaf roligt och då kan man inte bli annat än glad ju. Även om de kanske pratar om terrorattacker och bombningar, men det vet ju inte jag.

2 svar

  1. Hehe jo kanske det är så. jag hade nog gillat en väckarklocka som spelade hårdrock a la 80-tal men tyvärr får jag inte in någon sådan kanal här.
    Nä det får nog bli fiskebåten ändå 🙂

  2. Haha du börjar bli gammal !
    Vad är det för något dessa ungdomar gör ???

Kommentarer inaktiverade.

