Vad är en äkta man egentligen? Del 4.

Del fyra i serien Erik & Mackan knäcker den manliga koden gick nu i tisdags och självklart följer jag upp med ett blogginlägg.

  • En man skyller på allt utom huvudvärk? Ja, det är nog en myt att alla killar vill ha sex, och jämt, men vad ursäktar vi oss med när vi inte är sugna? I avsnittet skyller mannen på att han är så fylld att hon riskerar att flyga in i väggen när han kommer och det går ju inte, han är ju rädd om henne, såklart. Den ursäkten har då jag aldrig hört men okej, det är ju trots allt Erik & Mackan-tv vi snackar om.
  • En man ska kunna fickparkera med hjälp av handbromsen? Ifall man någon gång skull bli jagad av ondskefulla zombies och måste köpa ett hagelgevär på den lokala zombiebutikenså måste man ju kunna parkera bilen snabbt och i trånga utrymmen.
  • Ska en man tycka om förspel? Det kan ju vara både positivt och negativt beroendes på flertalet faktorer men överlag ska en man alltid säga ja till sex.
  • En man ska veta vad de stora europeiska fotbollslagen heter? Jo, det är ju sant att stereotypen för män gör gällande att fotboll är den ultimata sporten där det bland annat ingår att kunna offside-regeln.
  • Hur ska en man bete sig på Facebook? Att lägga ut statusrader på engelska fast 90% av ens kompisar år svenska är ganska töntigt. Att göra poser är okej men inte sådana gjord hos en riktigt fotograf. Att vara prentatiös och att skryta går helt bort.
  • En man ska kunna självförsvar? Egentligen borde väl alla kunna en viss nivå av självförsvar, men som det sägs i inslaget finns det ju inga pengar som är mer värda än ett liv. Om det handlar om rån är det bäst att bara lämna ifrån sig prylarna då följderna kan bli väldigt allvarliga för både dig och förövaren.
  • När får en man gråta? Antagligen kan alla män hålla med om att det är skönt och befriande att gråta men de flesta visar inte känslorna utåt. När det gäller glädjetårar inom sport så är det helt okej men bara till EM och VM. Att gråta för filmslut som speciellt handlar om brutna vänskapsband o.s.v. är också okej att gråta för om man är man, likaså för djur över 2 kilo.
  • En man kan ligga med vilken tjej som helst bara hon har tillräckligt snygg kropp? En knepig fråga, beroendes på om lampan är av eller på. Dessutom kan det ju vara tvärtom, snyggt ansikte.
  • Hur snäll får en man vara? Kanske det inte är en slump att Mikael Persbrandt toppar alla listor när kvinnorna får välja, och hur snäll är egentligen han? En man får inte vara mes-snäll och ha gett upp sig själv och sitt liv för då tappar han all respekt hos inte bara kvinnan utan även sina kompisar.
  • Manlig mat? Kött är definitivt manligt och till köttet ska man ha något så manligt som bearneisesås. Helst ska den vara hemmagjord men det är ju också så att man måste vara försiktigt för att den ”kan skära sig värre än en emo-unge”.
  • Varför anses det manligt att ta risker? Troligtvis beror detta i så fall på  testosteronet och att män vill ha kicken och adrenalinet. Slutsats: En man tar inte onödiga risker. Rena galenskaper står mest yngre killar för.
  • Manlig hygien. En riktig man har inte bara skägg utan även generande hårväxt att ta hand om. Öron, näsa och kanske t. o. m. rygg- och brösthår bör ansas med jämna mellanrum. En välansad kropp tyder på att man tar ansvar för sin egen kropp och visar hänsyn åt andra.

Jahapp, det var alltså del 4 av Erik & Mackan knäcker den manliga koden och man får ju erkänna att man har funderat på en hel del av dessa saker de tar upp. Men så hur gick det för mig denna vecka då?

Under väldigt annorlunda situationer har jag tackat nej till sex och jag har säkert skyllt på något men jag minns inte vad, jag har aldrig testat att handbromsparkera faktiskt, förspel är något jag tycker är positivt och vad ska man säga mer än att natten är lång? Trogna läsare vet att jag inte tycker om sport så några stora europeiska landslag bryr jag mig inte om, Facebook tycks jag klara mig bra på, riktigt självförsvar kan jag inte men skulle väl kunna lära mig men samtidigt vore det inte helt otänkbart för mig att slunga ut en rak höger vid behov, att gråta under speciella tillfällen går bra (dock ej över sport) och jag håller mig inom ramarna som gavs under programmet, tjejen kan ha underbar kropp eller underbart ansikte, båda och/eller går väl bra, med åldern har ett visst mått av självaktning uppnåtts och jag tycks bli alltmer sparsam med att vara snäll och det känns bara bra, kött äter jag så gott som dagligen men köper faktiskt bearneisesåsen på påse eftersom det är snabbare, risker är jag nog ganska dålig på att ta men hygienen bryr jag mig om, dock ej till överdrift.

7 av 12 blev det där sporten sabbade en del för mig men jag är ganska nöjd ändå. Jag ser ändå inte det som en fördel att tycka om sport för det finns andra och viktigare saker att bry sig om. Men smaken är olika.

Tisdagar kl. 21 i Tv 6 är vad som gäller då vi får se när Erik & Mackan knäcker den manliga koden. eller åtminstone gör tappra försök.

