Update fredag kväll

Jobba, föredrag, soffa, tvätt och någonstans däreimellan hann jag äta också, tamej tusan 😛

Jovars dagen har väl varit ganska okej. Jobbet gick relativt bra (ska strax jobba lite till faktiskt) och föredraget blev jättebra. En kvinna från Södra Älvsborgs Sjukhus kom till oss efter inbjudan och berättade om vikten av att röra på sig. Det handlar inte om att springa, gå på gym eller sådana tyngre grejer, huvudsaken är att man rör på sig. Visste ni t. ex. att det förbränns 5 kalorier i timmen bara man sitter upp, eller 20 kalorier om man står upp? Och det handlar inte bara om kalorier förstås utan om allmänhälsan i stort så jag har nu blivit lite mer motiverad att röra på mig mer. Skönt att vädret är bättre och värmen är här så man kan gå längre med jycken utan att frysa häcken av sig. Fick dessutom veta att man lever minst 6 år längre om man har någon fysisk aktivitet än ingen alls. Ett bra skäl, tycker jag att sluta pilla navel.

Efter jobbet åkte jag hem, åt lite och somnade på soffan – sittandes! Jag vaknade vid 20-tiden, gick till macken en sväng och sedan fortsatte jag med tvätten. Skönt det där, när allt luktar fräscht igen och man vet att nu dröjer det tills nästa gång. Hur bra som helst!

Så mycket mer idag händer väl inte. Har mina funderingar på att röra på mig i morgon, typ iväg någonstans, men jag har inte bestämt destination ännu. En sköning på Facebook nämnde grillning och det låter lockande. Någon som hänger på?

Nu blir det lite datorspelande tror jag, några folköl och sedan nanna. Ni får hare. Tjo på eder 🙂

