Update torsdag kväll

Trött? Njae, jag vet faktiskt inte. Snarare har jag ångan upp, typiskt nog efter klockan 22 haha.

Dagen har varit lugn och fin och inget speciellt egentligen. Gjorde jobbet som gick bra och det var lite lugnare än vanligt i caféet idag och det var helt okej. Efter jobbet åkte jag iväg till köpcentrumet Knalleland och fixade skokräm plus en liten radio/CD-spelare/USB-spelare till köket. Jag vågade inte ha kvar den gamla med stort jäkla brännmärke (hål) undertill och nu har den dessutom blivit alltmer svårinställd på radiokanalerna, så det var dags. Dessutom måste ju voff ha något att lyssna på när jag är på jobbet. Tyvärr hade de inga tass-vänliga maskiner så hon får gott nöja sig med de kanaler jag rattar in åt henne, stackaren.

Sedan bar det iväg hemåt och det var en lite rolig busschaufför jag fick. Nästan hemma gick det en ung tjej över vägen, som han givetvis kommenterade och hela konversationen blev lite i grottman-style:

Busschauffören: -Öh, den du!
Jag: -Jodu.
Busschauffören: -Duger!
Jag: -Jopp.
Busschauffören: -Bra sagt!

För övrigt har inte så mycket hänt. Lite soffa, lite äta, lite stöka i köket och plocka undan grejer. Vov har redan varit ute på sista svängom och strax blir det väl lite mer mat, soffa, datorspel och med lite tur, sova. Vi får se hur det går för jag är lite nervig inför i morgon nämligen. Arbetsförmedlaren skulle tydligen ha ett möte angående min framtid och kanske jag får reda på om det blir en fortsättning eller vidare till ett nytt ställe. Visserligen är det väl ingen idé att vara nervös, vilket jag inte är, men oron sitter ju i bakhuvudet och gnisslar lite. Dessutom har vi även en inbjuden föreläsare som kommer till jobbet i morgon och som ska berätta om nyttan med fysisk aktivitet och jag hoppas allting funkar och att vi får dit lite åhörare. Ja jisses, vi får väl se hur morgondagen blir…

Men som sagt, nu tänkte jag dra för idag. Ni får hare hare kanin så skrivs vi mer i morgon. Tjo på er 🙂

2 svar

  1. Hehe jag var mest överraskad att han plötsligt sa något men jo, det kunde lika gärna ha varit:
    Gruff gruff, ook! *slå sig för bröstet* :P~~

  2. Aahahaha bästa konversationen ever liksom. Såå typiskt män haha om man nu får generalisera menar jag 😉 Roligt att läsa va de iaf =)

Kommentarer inaktiverade.

