Update onsdag kväll

En intressant dag är snart slut och lite synd tycker jag det är. Hade dagen varit några timmar till så kanske vi rent av hade lärt oss lite till. I bästa fall 😛

Dagen började med att jag och jycken drog en sväng och vem råkade vi på om inte samme person jag nämnde igår, fast på bussen, som i morse stod precis utanför mitt hus. Slumpen? Det tror jag knappast på. Hur som helst gick jag rakt förbi för det är ju så enligt alla naturlagar, att luft ser man rakt igenom. Däremot var det desto trevligare när jag skulle ner till bussen då jag fick se min gamle hundpromenerare som jag inte sett på länge. Självklart kommenterade hon skägget (haha) och via snabba ordväxlingar utlovades kaffebesök inom en snar framtid, något som vi väl får se om det blir förverkligat. Hur som helst, trevligt!

Jobbet blev lite annorlunda också. Först lite datorjox, sedan råkade det bli cafétjänst, ett sandlåde-mentalitets-bråk mellan några medarbetare och lite musiksnack mellan mig och ”vår” snickare. Det är lite roligt med honom, vår norske J som är 64 år och gillar Rammstein, så jag brukar tipsa honom om olika band och artister jag fått nos på. Denna dag rekommenderade jag Deathstars åt honom och spelade en snutt på mobilen, och han sa att han skulle kolla upp dem på Spotify. Coll snubbe, det gillar jag 🙂

Sedan blev det att veckohandla maten, inget spexiellt där, men när jag hade packat färdigt kassen råkade den där söta kassörskan dyka upp. Samma som jag nämnde förra veckan som lovade att hon skulle testa thaimaten jag rekommenderade. Så självklart frågade jag henna om hon hade kommit ihåg det och POFF, hon såg helt nollad ut. Efter några sekunder klickade det till och hon brast ut i ett stort léende samtidigt som hon uttryckte sin överraskning över vilket gott minne jag hade. Dock hade hon inte testat maten ännu men nästa vecka så kanske, och jag lovade att återkomma haha.

Väl hemma blev det lite sittandes på bänken i solskenet och sedan blev det fönsterputsning och rengörning av hela balkongen plus möblerna och bordet. Bor man så nära en väg så blir saker jäkligt smutsiga kan jag berätta!

Sist men inte minst, glömde jag nästan berätta, hämtade jag paketet som väntade på mig i spelbutiken på torget. Det var högt ärade författaren och stå-upparen Jonas-san som hade skickat böckerna jag beställde, det tackar man för. Speciellt de fina orden jag fick inskrivna och signaturerna. Tack Jonas, you rock!

Nu tänkte jag…hm…vet inte vad jag ska hitta på faktiskt. Kanske trakassera någon stackare på Facebook, eller kanske spela något kul, eller läsa, äta något, eller, eller, eller…puh, vilka val och kval! Men det ordnar sig säkert hehe.

I morgon blir det nog mer städa, en sväng ner till Clas Ohlson, jobba eftermiddag och vem vet mer vad som kommer ske? Tack för idag, vi skrivs mer i morgon. Tjo på er gott folk och sussa så gott 🙂

6 svar

  1. Jojomen jag får mina ryck ibland hehe. Nu är det bara två fönster kvar varav ett jag inte kommer åt inne hos min inneboende menmen…

    Biff Teryaki är grymmegott!

  2. Haha, där kom den .. fönsterputsningen alltså. 😉 Blev nyfis . vilken rätt är det du har rekommenderat? Ska försöka göra egen Thaimat eftersom i den här stan håller sissådär kvalität på föan.

  3. Hehe sorry.
    Har faktiskt suttit i några timmar nu och funderat på om jag skulle störa dig menmen… 🙂

  4. Mm, Rammstein och thaimat. Låter ju som en helkväll.
    (Inser att min hjärna hakar upp sig på orden i fetstil. Håhå jaja.)

  5. Absolut. Tack tack 🙂

  6. Kull att du uppskattade det:)

Kommentarer inaktiverade.

