Update måndag kväll

En dag med mycket tankar. Om ensamhet, om existens, om sociala spelregler, utanförskap, om beroende av andras vara och icke vara, om härligheten av att ha någon att inspireras av, om relationer som uppstår, spirar och dör helt oväntat, om mentala blockader, om avståndstagande, om ignorans, om raderande, alienation, förväntningar….ja, i sanning, mycket tankar idag men ibland behövs ju även de, inte sant? Har iaf kommit till beslutet att jag i flera fall ska sluta försöka driva relationen framåt då gensvaret ofta uteblir eller ignoreras. Finns ingen poäng med sådana konstellationer och det är bättre att lägga energin på andra, mer givande saker.

Annars har dagen varit…tja…den kom, den gick och that´s it. Inga direkta ovanligheter så dagen satte inga spår hos mig, den bara gled förbi. Jobb, samtal, ett snabbt möte med en granne och en jäkla blåst nästan hela dagen.

Nu tänkte jag sjunka ner i en behaglig, asocial koncentration. Med andra ord, jag tänker plugga lite innan det är dags att dra ut jycken på sista svängen. Ah yes, ska ju jobba lite också, höll jag på att glömma…

Naughty night alla, skrivs mer i morgon.

2 svar

  1. Ja, Jonas skrev ju väldigt bra om det i..går, såg jag nu.
    Ingen fara, vissa är mer välkomna än andra 🙂

  2. (Skriver istället .. annars får jag skrika så högt om de ska höras 40 mil. 😛 ) Nu får jag snart Stalker-varning hos dig. 😉 Tankarna verkar ha gått på högvarv hos dig ikväll men som du skriver de behövs ibland. Hur nyttigt det kan vara att komma till insikt om varför vi tänker som vi gör eller ”byta perspektiv”.
    Ensamheten är ju något som berör alla …

Kommentarer inaktiverade.

