Update söndag kväll

Klockan är över 22 så det är dags för mig att knappa in dagens sista ord. Ibland undrar jag varför men någon gång i framtiden kanske det kan vara kul att se tillbaka. Lite som en dagbok alltså.

Först kan jag ju avslöja att helgen ändå blev lugn. I lördags gjorde jag absolut ingenting vettigt, vilket brukar innebära att gå ut med voff och spendera resten av tiden i soffan. Helt jäkla okej, om ni frågar mig, dock lite tråkigt får jag väl erkänna. Det var därför jag tänkte gå på teater idag, söndag.

Men först var det ju visningen som gällde, och som ni såg så var det inte mycket att hurra för. Förutom läget som var perfekt, hade det blivit alldeles för mycket att göra och sådant kostar ju pengar och även om jag skulle göra en förtjänst på att sälja min nuvarande två hade det troligtvis ändå hamnat på +/- noll. Med andra ord, jag avvaktar tills något lämpligare dyker upp.

Sedan var det ju tänkt att det skulle bli teater, dock föll det ur schemat när det visade sig att bussen jag hade tänkt åka med gick sönder. Men kanske lika bra det då mina ben kändes som ekstockar och det gjorde faktiskt ont i både dem och ryggen. Vette 17 vad som hände men det kändes mer motiverat att stanna hemma, speciellt när bussen inte gick, så det var vad som hände. Ack och ve, jämmerdal. Men det kommer såklart fler chanser 🙂

Nu ska jag strax placera min välsvarvade bakdel i tv-soffan då det strax är dags för The Walking Dead i kanal 11, en favorit som jag har följt hyfsat bra i 1½ säsong. Efter det så får det bli antingen säng eller plugga, vi får se hur det känns. Men allra först, en päronsplit!

Hare gottans så skrivs vi mer i morgon. Tjo på er 🙂

