Update fredag kväll

Jahapp, så var det fredag igen då. Det ser ut att bli en lugn helg, förutom söndag, men det är helt okej för mig.

Först var det ju jobba som gällde och jag råkade försova mig. Dock hann jag allt vad jag borde gjort plus lite till så det får jag vara nöjd med. Efter jobbet bar det av hem för att rasta jycke och äta lunch, sedan en tupplur och sedan iväg till sjukhuset faktiskt.

En kollega hade hamnat där och jag tänkte vara snäll och besöka henne. Först ringde jag patientupplysningen som informerade mig på vilken avdelning hon låg på. När jag väl kom dit var hon självklart flyttad så det blev en liten extra promenad. Väl där så råkade jag tajma in precis när hon var upptagen så jag fick vänta en stund men väl där inne så var det trevligt att få snacka lite. jag uppdaterade henne lite om vad som hade hänt under veckan o.s.v. och jag tror nog hon blev glad över Noblesse-asken jag hade köpt. Goa människor ska gott ha, inte sant?

Sedan bar det iväg hemåt men jag fastnade lite på jobbet. Det är ju premiären av Doktor Glas och den körs nu i helgen, så jag kikade in lite snabbt för att kolla läget. Där träffade jag dessutom en annan bloggare som bor inte långt härifrån, det var en trevlig överraskning. Sedan blev det bussen hem, fick vänta i en halv evighet och väl hemma gick jag till Shell för att inhandla lite gotta inför helgen. När jag väl kom hem var mina ben knappt funktionsdugliga för de stackarna är ju inte vana att pinna runt sådär mycket. Men hur som helst, det var en bra dag ändå tycker jag.

Nu är det dags att äta något, typ lunch haha. Sedan ska väl voff ut en sväng till men sedan blir det absolut sängen för min del. Så rolig är jag! Men kanske, bara kanske, blir det utgång i morgon. Krogen är väl enklast så att man får se lite folk. Vi får se…

Naughty night alla och tjo på er, vi ses i morgon 🙂

4 svar

  1. Träskallen fick pinna runt, fick träsmak och tog sig i grenen 😛

  2. Ja de va väldigt va du pinna runt 😉 Haha förlåt men de lät så sabla skoj! 😀

  3. Ibland blir det mycket, men att besöka henne var en ren impuls och hon blev iaf överraskad. Glad vette 17 😛
    Jag låg ju inne väldigt mycket när jag var liten så jag får alltid en lite vemodig nostalgikick när jag är tillbaka hehe.

    men det låter ju trevligt, och jag som har stora planer på att tvätta fönstren snart. Någon dag. Jag lovar. Dock hemma hos mig haha

  4. Ingen rast o ro för dig idag ser jag. Hoppas hon uppskattade ditt besök på Sjukan. Minns själv att besök av vänner/familj var en av höjdpunkterna när man ”låg inne.”
    Hoppas du får sova gott sen. 🙂 Hm, det är något med dig .. du dyker nästan alltid upp i mina drömmar … kanske beror det på att jag läser dina inlägg rätt sent och huvudet inte hinner ”tänka klart” innan jag somnar .. hmmm … natten som var jobbade du med all service kring fönster inkl. putsning.. ( ja, jag vet … drömmar är bättre än verkligheten och jag är lite knäpp :-P)

Kommentarer inaktiverade.

