Skrämmande!

  • I Sverige begås det 17 våldtäkter – varje dag!
  • Bara i ungefär 13 procent av våldtäktsfallen åtalas en gärningsman för våldtäkten.
  • Bara 23 procent av sexualbrotten i Sverige anmäls.
  • 98 procent av dem som misstänks för sexualbrott är män (2010)

Alltså, vad ska man säga? Speciellt när man vet att mörkertalet är stort. Dels känner jag att jag blir oerhört besviken på att så många män kan bete sig som totala svin och som tydligen är beredda att förstöra en människas liv bara för att få doppa lite. Sedan kan jag också förstå kvinnors misstänksamhet gentemot män för enligt de här siffrorna verkar det vara befogat. Herregud, 17 om dagen, det är mycket! Jag undrar vart i systemet det är fel denna gång och vad som görs för att ändra på det. Kan det bero på den råa världen av porr som numera är så lättillgänglig? Det kan vara en bricka i spelet som i sig kanske inte är så farligt, men det blir ju effekter av det och ibland en vriden syn på det motsatta könet. Men det är ju individuellt och olika risk för olika människor skulle jag tro….

Läs hela artikeln här.

