Män och kvinnor jämlika i idiotier.

Idag har det varit lugnt här och jag har mest suttit på youtube och spanat runt lite. En aktivitet som verkligen får tiden att gå, kan jag lova.

Det var speciellt ett klipp jag började fundera lite extra över, kallat Worst women drivers in the world, där man tydligen skulle tycka att kvinnor är sämre bilförare än män. Låt oss kika lite på den här klipp-samlingen…

Visserligen är youtube nerlusat av sådana klipp men eftersom jag är av den uppfattningen att män och kvinnor kan vara ganska jämlika, även när det gäller klantigheter i trafiken så går jag inte på den propagandan. Sedan är det väl möjligtvis så att killar och män fortfarande är de som sitter mest bakom datorer och är mest teknikintresserade och det är därför det finns mest klipp om klantiga kvinnor. Kanske har jag rätt, kanske inte, men det är klart att man blir lite osäker när man ser att det inte är enbart bilkörning det gäller utan även cyklar av olika slag…

Klipp av dåliga bilförare som är män, de finns, dock har de oftast andra etiketter och rubriker som inte inriktar sig på det faktum att de är män, bara dåliga bilförare. Självklart kan män vara dumma på andra sätt också och följande klipp tyckte jag var ganska schysst, en litauisk man som tänker dyka ner i vattnet men det går inte riktigt som han hade tänkt sig…

Sedan måste man väl ändå fundera på om inte min hjälte, Al Bundy har ett korn av sanning när han utvecklar sin teori om varför män är idioter: att så länge som det finns kvinnor kommer det alltid finnas män som gör idiotiska saker för att försöka imponera på kvinnorna.

Nä, kanske det är så att det inte handlar om män och kvinnor utan om mänskligheten i sig som bevisligen inte är riktigt kry. Varför skulle annars kommersialism, krig, dieter och livsfarliga sporter ens existera? Jag tror vi är ganska jämlika när det handlar om att fördela hjärncellerna könsvis, tror ni inte det? Eller för att göra det helt könsneutralt, låt oss använda ett av mina favorituttryck: Den siste idioten är ännu inte född… 😉

