Update onsdag kväll

Jahapp, så snöar det igen då. Ska bli kul att se hur många som sitter på uteserveringarna i stan i morgon hehe. Flinar jag samtidigt som jag huttrar 😛

Dagen har väl varit…sådär. Många tråkiga tankar och insikter som inte gjort mig direkt munter, men inte heller arg eller ledsen. Men ibland inser man saker som måste göras och då är det bara att se till att det händer. Kryptiskt, jo jag vet, men orkar inte rabbla upp massa saker som kan missuppfattas. Strunt samma, beslut har gjorts och jag kommer må bättre av det. Dags att vinka av ett antal energitjuvar, så mycket kan jag iaf säga.

Onsdag var det minsann och det betydde veckohandla maten, denna gång utan vare sig svordomar eller raseriutbrott. Mot alla odds får man väl säga då jag inte sov en blund förra natten. Men det gick iaf bra och det är ju huvudsaken.

Sedan var det ju sjukhuset också och ett besök hos dietisten. Vi pratade om små steg och det känns ju bra, plus att jag fick näringsdrinkar utskrivna på recept. Jag testade en nu på kvällen och den var väldigt mättande. Plus den sedvanliga kvällsmaten så jag borde må ganska hyfsat i morgon bitti. Självklart tog jag insulin till också så nu har jag varit duktig. Egentligen är det inte någon svårighet att sköta sig, eller åtminstone försöka minnas allt. problemet är anledningen till varför man ska göra det. Att må bra är bara halva svaret och ett mycket svagt sådant…

Men nu ska jag rikta nosen mot sängen. Voff har varit ute och jag kan meddela att det blåste ljumma söderhavsvindar, papegojorna skrek i skymningen och hula-hula-flickorna tog sig ett kvällsdopp i Viskan…eller så var det tvärtom, jag minns inte för jag tror jag fick en köldchock.

Nä, nog tjötat nu. Gå och lägg er och därmed basta! Tjo på er 🙂

4 svar

  1. Nädu den ligger kvar här med och temp vid nollan. Nåja, tur att man jobbar inomhus iaf hehe

  2. Näringsdryckerna är bra, fortsätt med dom 🙂
    Inte fasen försvann snön under natten heller 😦

  3. Jovars, jag tog en med chokladsmak och den smakade…choklad hehe. Men helt okej, ska bara försöka få detta som rutin nu så blir det nog busabra 🙂

  4. bra.. duktig kille 😉 De där näringsdryckerna är jättebra.. många av mina vårdtagare som har dem. De ska va rätt goa med. 🙂

Kommentarer inaktiverade.

