Update måndag kväll

Mot alla odds skriver jag ett inlägg. Det var inte planen men herre jisses, jag kan ju inte bara lämna er sådär utan ett ord. Det skulle ju kunna rubba världsordningen och skapa ett globalt kaos! Så ni får helt enkelt orka med detta inlägg också hehe.

Dagen kan graderas till en 5a av 10 möjliga. Jobbet gick ju som det brukar, relativt hyfsat och jag får väl vara ganska nöjd. Speciellt då jag hamnade i djupa diskussioner med en, vad jag tänkte, hopplös person men där ser man så fel man kan ha ibland. Efter jobbet var det dags för samtal och vi enades återigen om att jag är en man av paradoxer! Å ena sidan älskar jag att vara social och ha djupa diskussioner, samtidigt som jag drar mig för att verkligen ta mig i kragen och gå ut bland folk. Varför? Troligtvis på grund av bekvämlighet, oro, utsatthet och dåliga erfarenheter. Så egentligen är det inte konstigt alls att jag periodvis isolerar mig men i och med att mina dvala-helger-i-halv-koma är ett steg i rätt riktning så tror jag att en förändring är inom en snar framtid. Fortsättning följer, självklart.

Resten av dagen har väl varit ganska stillsam med en lång tupplur. I och med att jag började plugga vid 4-tiden i morse så var jag en smula trött och ikväll kör jag vidare. Väldigt intressant det där med Människan, Socialt och Kulturellt för man förstår sammanhangen i vårt samhälle bättre. Det enda som retar mig lite är att en av mina grannar tycker att all psykologi är ren skit. Men så är han också mother of all stolpskotts så… eller father då 😛

Resten av dagen har jag bloggat lite och haft väldigt trevliga och djupa diskussioner på Facebook. Vi hade en gemensam undran, i kombination med mitt samtal tidigare idag, vart alla djupa, intressanta och smarta människor gömmer sig. Det är en väldigt bra fråga faktiskt. Förvisso vet jag att några av dem är mina läsare – som för övrigt är av toppkvalitet – men det kan ju knappast vara så att de bara finns här, på min blogg. Eller? Tål att tänka på…

Men nu ska jag strax ut med voff, sedan finns det en överhängande risk att något ska få åka raketfart ner i magen på mig och då menar jag såklart något ätbart. Kanske det rent av blir en dusch också så att man är fräsch inför morgondagens slit i caféet, eftermiddag och kväll.

Tack för idag, schlutt för idag. Skrivs mer i morgon! 🙂

2 svar

  1. Ja man undrar ju när, hur och var dessa människor finns ute i vardagen. Det är ju både dyrt och tar tid att supa ner ett fruntimmer innan man kan…nä, nu skrev jag vad jag tänkte, oops haha 😛

    Tack detsamma. Sällsynt som sagt med ”bollplank” 🙂

  2. Tyckte det lät som intressant läsning. 🙂 Tror nog att vårt djupa jag finns inom alla av oss men det gäller bara att ta sig tid, ork, mod och lite förståelse för att locka fram den djupa disskussionen med någon likasinnad. Alla kanske inte har tålamod till det heller .. tyvärr. – *snillet spekulerar igen*
    Tur du finns. 😉

Kommentarer inaktiverade.

