Var femte 13-åring har testat alkohol.

Hmm…jag undrar, är det vidare förvånansvärt egentligen?

När stressen och kraven på prestation ökar för föräldrarna och dessutom ungarna själva har olika krav på sig både i skolan och av kompisar, är det så märkligt om folk söker sig en flykt? Sedan är det väl nästan alltid så att föräldrar inte tror det värsta om sina små änglar, snarare tvärtom, men så kanske man borde dra sig till minnes vad man själv gjorde i den åldern.

På mitt jobb finns det en grupp som faktiskt nattvandrar, alltså vuxna på stan, och där ses ideligen samma människor ute och speciellt lägger man ju märke till de som är så unga som 12 år och berusade. Det är ju jättebra att nattvandringen finns för att hålla koll på vad som händer på stan och finnas till hands för de som bara vill prata av sig lite. Men samtidigt undrar man ju vart föräldrarna håller hus och varför uppslutningen i gruppen är så klen. Möjligtvis att de pustar ut efter en stressig arbetsvecka och med all rätt såklart, men ändå…

Artikel.

4 svar

  1. Nej faktiskt, det känns som ett ganska givet resultat faktiskt

  2. förvånar mig inte alls

  3. Ja faktiskt, exakt den text jag hade nynnandes innanför pannloben.

  4. Flyktsoda, ta mig i land, sätt mig i brand!

Kommentarer inaktiverade.

