Dagens fundering.

Folk borde sjunga mer än vad de gör idag. Alltså offentligt och kanske åt varandra. Typ på bussen. Och visst är det ju så att många gånger säger en sång mer än vad vanligt tal kan göra.

Som nyss när jag satt på busstorget och väntade på bussen hem så plötsligt dök det upp två gamla sånger i skallen på mig. Den ena var Walk a Mile in My Shoes och den andra var Are You Lonesome Tonight, alltså båda med Elvis då. Jag har inte lyssnat på Elvis på massor av år men plötsligt bara dök de upp och jag började nynna. Först lite tyst sådär, sedan lite högre och när det kom folk in i busskuren, ja då höjde jag volymen lite till och vad fick jag tillbaka om inte ett leende. Trevligt att man kan få det iaf!

En grymt bra sång med ett bra budskap. Eller som Elvis själv sa det:

A man once said, you never stood in that man shoes or saw though his eyes or stood and watch with helpless hands, while your heart inside dies, so help your brother along the way, no matter where he starts, for the same God that made you made him too, this is for those men with broken hearts. I would like to sing a song along the same line…

4 svar

  1. Haha nä, den ska man nog låta bli att sjunga till folk du inte känner. Annars ringer de väl farbror Blå 🙂

  2. Mina barn börjar gråta om jag sjunger. 😛 Bra text det du hade citerat. Lustigt .. idag när jag gick på stan var det faktiskt en snubbe som sjöng och nu har den låten som han trallade på förvandlats till en liten tvångstanke hos mig …. 😛
    (Ingen vidare vaggvisa att sjunga ”I´m your fucking nightmare” .. Har ingen aning om artist eller titel)

  3. Hehe jo kom igen nu! Eller köp dig åtminstone en mic och en webkamera så kan du terrorisera oss ist 😉

  4. Tror inte jag ska sjunga så folk hör.
    Synd att ta livet av dom i förtid 😉

Kommentarer inaktiverade.

