Tack, det räcker nu

  • Daniel och Victoria har fått en dotter. Check.
  • Alla är glada. Check

Men… Tidningarna skriver meter efter meter och nu när det kommit fram att dottern ska få heta Estelle blir det en massa diskussioner. Nu är ju inte jag något vidare fan av monarki så jag fattar liksom bara inte varför blir det ett sådant fasligt ståhej om just denna födsel? Låt ungen heta Estelle då, vem bryr sig egentligen?

Sedan själva födseln då. Profylax, aj, oj, plopp, Daniel kräks i en hink och svimmar och that´s it. Eller nja, kanske inte men ni fattar galoppen. Jag tror jag ska bojkotta att läsa tidningarna nu på några dagar så man slipper tjatet. Iofs hade de en ganska rolig rubrik på Expressens löpsedel idag, såg jag när jag var iväg och handlade på macken intill. ”Barnmorskan rapporterar inifrån” haha, ja hon om någon måste ju veta hur det såg ut…

Förresten, jag håller med Kajsa-Lisa och det hon skrev om alla de andra barnen som inte blir såhär mycket firade med rubriker och hela tjohejandet. Sedan finns det ju de som har gått igenom inte bara en barnafödsel utan flera. Iofs kanske inte Daniel och Victoria har tröttnat på rajtantajtan i himmelssängen riktigt ännu så det kanske blir fler blåblodiga knattar.

Men skönt att det inte är enbart jag som är trött. Även skribenten Åsa Linderborg är inne på samma spår och hon ”ska fan inte ha någon tårta” även om det är av smått andra orsaker.

Hur som helst, nu är jag trött på baby-yra och tidningspressen som skriver feta rubriker om fullständigt naturliga saker. Och ja, jag totalvägrar prinsesstårta jag också, av rent principiella anledningar.

Eller princessiella, kanske man ska säga.

7 svar

  1. A-S: Så väldigt sant.

  2. Ida: Sicket trubbel Vickan får hos gyn om barnmorskan fastnat där inne..

  3. Haha, garvade med åt det löpet om barnmorskans rapport inifrån 😀

  4. Jo, man har fått sålla en hel del nyheter den senaste tiden. Håller med dig … lite för mycket ståhej och jag tycker att varenda unge som föds är värda den uppvaktningen som prinsessan fick.

  5. Np. Jag kikar in 🙂

  6. […] Anders har tröttnat (länk) , jag har tröttnat, snart så har vi tröttnat allihop. Kan vi inte sluta med hovtramset nu ? Okej, man behöver ju inte läsa om lilla Estelle om man inte vill, men vi bloggare är nyhetstörstande människor och världen stannar väl inte bara för att det föds en unge på KS. Nu går Herman Lindqvist ut och säger att Estelle låter inte bra. […]

  7. Nej, jag kommenterar inte detta, jag kör en grej hos mig istället. Tack för länkningen förresten.

Kommentarer inaktiverade.

