Update onsdag kväll (AAAARGH!!)

Idag har det hänt grejer, må ni tro! Anders flippade ur totalt. På ICAs parkering.

Men för att ta dagen i tur och ordning så började den bra med en oväntad skjuts till jobbet. Sådant gillar vi. Arbetsdagen i övrigt var väl ganska okej, dock med några mindre motgångar och irritationsmoment och med en föregående natt då sömnen blev lidande…ja, då byggs dagen upp i allt tilltagande åskmoln, om man nu säger så hehe.

Efter jobbet blev det först lite lunch på Burgerking, där hamburgaren var dränkt i senap och faktiskt så motbjudande denna gång att jag inte klarade att äta upp hela. Strax därpå skulle jag hämta grejer från apoteket och blev köplats-bestulen av en äldre dam som smet framför mig. En äkta pirat-tant på min ära! Efter ett halvårs väntan bar det då iväg att veckohandla maten och ni vet hur det kan vara. En jäkla massa stolpskott som ställer sig i vägen, tar upp hela utrymmen i gångarna, som fipplar med sina mynt och självklart var det långa köer i alla kassorna. Tror banne mej det får bli scanning snart alltså…och ja, redan i butiken började jag svära högt åt folk som jag tyckte borde veta bättre.

Lång kö, som sagt och de djupfrysta varorna måste man ju tänka på, så snabbt ut till bilen och vänta på lilla mamma. Tiden gick, regnet strilade ner och både jag och kassen blev blötare och blötare. Tung kasse var det så jag ville inte gå in igen, man tror ju att hon kommer säkert alldeles strax. En kvart senare gav jag upp och gick in, blöt och kall, plockade upp mobilen och kollade vart hon befann sig. I bilen, blev svaret. Jag hade alltså gått in exakt den sekund som hon gick ut. Så jag svor lite och drog iväg den blytunga kassen mot bilen igen och vad händå då, tror ni? Kassen gick såklart sönder och varorna dunsade ner i den våta asfalten. Glassen hamnade mitt i en vattenpöl och där, just DÄR fick jag nog. Jag svor högt, nej, jag skrek ut obsceniteter och svordomar så att folk backade undan, samtidigt som jag slängde glasspaketet in i närmsta tegelvägg. Högröd i ansiktet och fullständigt kokandes drog jag några ramsor till, tog kassen under armen, gick till bilen och slängde in varorna i en stor hög, bad om ursäkt till morsan, förklarade hur dagen varit och sedan for vi hemåt. Hon förstod såklart alldeles glasklart.

Men det kändes riktigt skönt och det sägs vara nyttigt att rensa systemet ibland. Senast detta hände var väl sisådär 15 år sedan så det dröjer nog innan detta händer igen, men å andra sidan försöker jag att skita i (ja, faktiskt) folks oftast onödiga kommentarer om saker och ting, och idag var det en viktig dag för mig. Kanske jag nu ska lägga detta som vana, att ryta till och flippa ur lite oftare? Nyttigt och skönt, tills polisen kommer hehe.

Tack M.L. för tipset om klippet!

Nåja, det var den dagen det. Nu ska jag faktiskt jobba lite till, dra ut voff på ännu en blöt promenix och sedan, förhoppningsvis kunna få sova ordentligt. För annars… 😉

Tack för idag, schlutt för idag. Eftermiddagspass i morgon men det ska säkert gå bra. Tjo på eder! 🙂

8 svar

  1. Hehe jo men jag förstår vad du menar, faktiskt. I slutänden blir ju egentligen allting komiskt och vaffan, tur man har humor 😛

  2. Aahahaha förlåt men du är så himla rolig ibland! Fast jag fattar att situationen i sig inte va vidare kul. Ibland rinner verkligen bägaren över, men de kan va välbehövligt!

  3. Petra: Det är visserligen långt att åka för dig men ”min”ica-butik är riktigt billig. Man skulle iofs kunna ta Netto men deras sortiment är så dåligt och alltid aslånga köer.

  4. KoD: Jo idag känner jag mig som vanligt igen så det ska nog gå bra hehe.

  5. Finns inget som kan vara mer irriterande än kassa köer.
    Scanning är bra, fast vi har bara det på Ica här och där är så jäkla dyrt.

  6. Sicken dag du hade Anders. Hoppas den kommande dagen blir mer ”normal”.

  7. Hehe jo jag kände igen mig oerhört mycket men tur ändå att det inte blir så ofta. Iofs, nu har jag fått smak på det… 😛
    Nä, ångest ska du väl inte ha. Det där var ju rättfärdigat liksom hehe.

  8. Vilket roligt klipp fast jag såg dig istället för Johan Rheborg. 😉 Skönt att lacka ur ibland- Sist för mig var för något år sen och ett stackars Jehovas råkade ”stå ivägen” och skällde tillbaka. Kvällen slutade med världens ångest-anfall …

Kommentarer inaktiverade.

