Update måndag kväll

Ujujuj nu är Anders trött må ni tro. Men ett inlägg till ska jag väl orka med 😉

Dagen har varit bra och faktiskt bättre än vanligt. Jobbet gick bra och lite extra blev gjort så jag är jättenöjd. Det här med föreläsarna tär på krafterna men nu när jag har ordnat med en mejladress som fungerar och lagt upp allting på en plats så att alla berörda kan läsa så känns det otroligt mycket bättre. Att vi även får en föreläsare på fredag är ju guld värt så TACK tusen gånger goa Kj 🙂

Eftersom det var måndag blev det även en tripp för samtal och där nämnde jag förstås att jag hade ”stängt av” i fredags. Detta innebar i korthet att jag isolerade mig totalt. Ingen dator, ingen telefon, inte ens tv på utan bara jag, neddragna persienner, soffan och en filt i två dagar i gränslandet mellan sömn och yrvakenhet. Jag har aldrig förr gjort såhär och visste – hur dramatiskt det än må låta – att jag skulle få möta mina inre demoner och dystra tankar. Men det var nödvändigt för någonstans, någon gång inser man att det är dags att dra sig ner i den djupaste depression, låta tankarna falla på plats, må dåligt ett tag för att till slut, sakta samla sig själv och vara beredd på framtiden, rustad med nya insikter. Så det var det jag gjorde och nu efteråt känns det riktigt befriande. Nu orkar jag kämpa på ett tag till, inte allra minst för de fina kommentarer jag fick i fredags. Stort tack, ni vet vilka ni är.

Nåväl, nog pratat om det. Kvällen har innehållit studerande från min sida, lite snack med inneboende och nu ska jag strax ut med pälsbollen en sväng. Sedan blir det bingen för jag är som sagt trött och inte direkt 100% men vid liv, och det är banne mig inte kattskit.

Tack för idag, slut för idag. Love ya all, vi ses i morgon 🙂

2 svar

  1. Visst är det så, absolut. Jag har hittills inte haft tid och det är ju egentligen rena lyxen att jag kunde ta mig den. Samtidigt skulle jag nog inte rekommendera metoden till alla för det var jäkligt jobbigt ett tag.
    Nu är det som sagt bättre och jag har fått ett vidare perspektiv på problemen, vilket ju känns riktigt bra 🙂

  2. Gött att du kom tillbaka så snart. 🙂 Men visst kan det vara så att vi i allmänhet är lite rädda för känslor och att vi inte har tid eller är ovilliga att känna efter? Tyckte du gjorde ett klokt val ändå även om jag visste om att du inte mådde 100.

Kommentarer inaktiverade.

