Musik för kreativa? Primus!

Jag råkade hitta ett väldigt märkligt band på youtube, av en ren händelse. Ni vet man kan ju få rekommendationer från youtube om man vill och det var där jag hittade dem.

Om man säger såhär: Man vet aldrig vad de ska hitta på nästa gång. Deras musikvideos innehåller allt från fullständig kalabalik, till märkliga kostymer och leranimationer eller tecknade katter. Mycket, mycket märkligt.

En av de mest skrämmande videos jag någonsin har sett är deras Wynona´s big Brown Beaver, och nej den handlar knappast om något snuskigt om ni nu trodde det. Men de där jättelika, färgglada cowoysen skrämmer liksom skiten ur mig. Kanske det är för att de påminner om vissa clowner i vissa böcker av Stephen King?

Strunt samma. Om ni vill höra något ovanligt och väldigt kreativt/konstigt så kolla efter Primus på youtube. Jag är ganska säker på att ni kommer finna åtminstone någonting som faller er i smaken. Deras skapelser är som små konstverk för både öga och öra. Ganska häftigt faktiskt.

Go there! Go there nooow! 😉

2 svar

  1. Tackar! Jo, pausen var välbehövlig kan jag meddela. Mer info kommer senare idag 🙂

  2. Åh välkommen tillbaka =)

Kommentarer inaktiverade.

