Update fre…tors…onsdag kväll

Äh fanken också. För några lyckliga sekunder lyckades jag intala mig själv att det var fredag idag men nähäpp, sa verkligheten och gav mig en helikopterspark a la Jackie Chan mitt mellan lysmaskarna. Så roligt ska vi inte få ha det, minsann.

Lite märkligt ändå och jag förstår inte varför veckorna känns så otroligt sega numera. Kanske är det för att man nu börjar längta till våren allt mer, nu när snön och slasken blandas ihop med svartbruna guldklimpar kvarlämnade av lata hussar och mattar, när volvotrollen fräser runt med dåliga avgassystem och näsborrarna byter plats om att vara täppt. Äh, va tusan, det är väl bara att bita ihop lite till, eller hur? Eller kanske man skulle ta ut lite komptid och resa någonstans. Frågan är vart? Utlandet är ju för dyrt och Danmark räknas inte riktigt. Detta tål att tänka på lite mer, tror jag.

Annars har väl dagen varit ganska okej. Onsdag betyder att jag måste byta arbetsplats hela tiden då huset brukar vara fyllt av kursdeltagare. Dock inte så farligt denna dag då vi hade dockteater så det var mest en massa barn, men det är sant, de är inte direkt tysta och stillsamma av sig de heller. Arbetsro, vad är det? Men lite kul att man fick lite uppskattning då jag ställde upp som kameraman under en av föreställningarna. Mer beröm tack!

Sedan var det veckohandla mat som gällde och det var väl inget speciellt där. Notan gick på 220 kronor och då behövde jag ju egentligen inte ölkorvarna och glassen. Så ja, jag lever billigt!

Resten av dagen har det varit lite datorjox, lite städa, lite klippa jycken, faktiskt lite träna också och snart ska voff och jag ut på sista svängen för idag. Sedan blir det definitivt bingen för jag känner mig ganska trött. I morgon blir det eftermiddagspass på cafét och då blir det andra bullar! Nä, det blir det inte, det blir väl som vanligt kaffekokning och disk hehe.

Natti på eder alla, vi skrivs mer i morgon. Hej hopp 🙂

3 svar

  1. Petra: Hehe ja man kan ju tro det. Men nej, bara billiga saker, typ knäckebröd, musli, makrill och liknande. Inga riktiga grejer, jag vet men jag har börjat äta thaimat faktiskt. Grönsaker är ju nyttigt.

    ruld: Jodå det kan du ju, men då blir det inga tatueringar hehe

  2. Men alltså.
    Du kan ju inte skriva om ölkorv… Det har varit typ min största craving i hundra veckor. Så jäkla gott… men jag kan ju inte lägga studiebidraget på ölkorv heller.
    Eller, kan jag…?

  3. Ja det var inte dyrt, äter du bara barkis och nudlar 😉

Kommentarer inaktiverade.

