Schlappdate måndag natt

Attans i min lilla låda, nu gjorde jag det igen! Somnade på soffan! Men är man trött så är man…

Jag vaknade upp ur en mardröm, om man kan kalla den så. Tveksamt för jag blev inte rädd. Hursomhelst minns jag egentligen bara slutet. Tydligen var jag under vittnesbeskydd och var på polisstationen när plötsligt brottslingarna, de som letade efter mig, raidade polisstationen och slaktade precis varenda polis som fanns inne just då. Mig hade de redan satt två kulor i knäna på och jag låg still, låtsades vara död och försökte andas så stilla som möjligt och hoppades att de skulle bara gå. Det hjälpte såklart inte och jag vaknade upp precis när de satte kniven mot min strupe och började skära och märkte att jag nu låg vaken i soffan, hållandes andan. Mysigt va? 🙂

Nåja, det var väl inte det jag skulle berätta om hehe.

Dagen var annars ganska okej. Jag fick en hel del ordnat och organiserat angående de kommande föredragen och det känns riktigt bra. Det finns egentligen bara ett problem och det är att det mesta inte är spikat ännu men vi jobbar vidare på detta. Samtliga kan ju inte ha preliminärbokade datum haha.

Sedan var det samtalsdags och som vanligt satte hon igång mina funderingar. Det är en skön känsla och guld värt. Som förra gången försökte vi finna ett svar på varför jag soom tycker om att vara social inte går ut så ofta. Idag kom vi på orsaken, eller åtminstone det som låter mest troligt: Återkommande dåliga upplevelser, ända från barndomen och ja, det låter vettigt. Nu ska vi försöka hitta ett tankesätt för mig som får mig över den tröskeln…

Sedan var jag faktiskt en sväng till vårt relativt nybyggda stadsbibliotek för att låna lite kurslitteratur. Det roliga är att Komvux sa att vi skulle beställa på nätet, vilket jag gjorde, men företaget skrev tillbaka att en stor del av personalen är sjuk så min bok blir kraftigt försenad. Så jag mejlade min lärare och hon sa att jag kunde låna den på bibblan – vilket jag inte kunde då bibblan säger att det är bara Komvux som har sådana böcker. Men hallå?! Så nu skrev jag ett mejl till Komvux och undrar hur de har det ställt med kurslitteraturen och att jag vill ha en bok nu eftersom kursen startade i förra veckan. Ack och ve, jämmerdal och ättestupa, det är inte lätt att få saker och ting som man vill 😉

Resten av dagen har varit lugn och fin, dock hade jag problem med illamående, troligtvis på grund av en fralla jag åt tidigare på dagen. Efter lite sömn blev det bättre och kanske det är vad jag behöver, varva ner lite. Jag märkte att jag har fått tillbaka vissa stresstecken igen, inklusive en sådandär fin liten stresskula i örsnibben. Som sagt, dags att tagga ner lite…

Men nu…ja, vad sjutton ska jag hitta på nu då? Jag är ju inte sömnig direkt så jag tror det blir att döda lite tid antingen framför teven eller datorn tills jag blir trött. I morgon börjar jag inte jobba förrän klockan 16 och det känns som det är en evighet tills dess. Jaja, det löser sig nog.

Naughty night alla ni som antagligen sover nu vid halv två på natten hehe. Skrivs mer i morgon 🙂

2 svar

  1. Obehgligt, minst sagt. Men man blir ju lite orolig när man inte blir rädd av en sådan dröm. Men så är jag inte heller som ”alla andra” hehe.
    Samma mannen 🙂

  2. Blä, vilken läskig mardröm. Jag kan också drömma läskigt och vakna upp i en pöl av svett. Läskigt. Ha en fin kväll.

Kommentarer inaktiverade.

