Dagens fundering.

Sexiga underkläder. Jojomen, nu hettar det till här på bloggen minsann 😉

Kvällsskift på jobbet och under fikarasten med mina två kollegor dök frågan upp; Vad är liksom idén med sexiga underkläder? Min gissning var att om man vill ha lite krydda på relationen efter ett antal år, ja då kan det väl vara bra att klä sig lite raffigare. Detta förslag bojkottades snabbt av mina kollegor och samtalet gled vidare om andra saker.

Men tanken stannade kvar hos mig och jag funderade vidare. Det här är ju exakt samma sak som jag nämnde i måndags, förra veckan, och den ursprungliga tanken föddes egentligen för 2 år sedan sisådär, när någon undrade varför jag tyckte att dagens mode på tjejer var snyggt, och då menade jag leggings. Än idag vet jag inte varför, och då ska ni tro att jag verkligen har grunnat på den frågan ända sedan dess.

Varför tycker vi att viss musik är behagligare än annan? Varför gillar vi vissa konstarter än andra? Varför har vi olika smak när det gäller det motsatta könet? Varför är sexiga underkläder trevligt för vissa men helt otänkbart för andra? Nyckelordet är alltså ”varför”.

Egentligen borde man väl ha någon biofysiker eller något liknande som kan besvara varför vissa hormoner eller vad det är i kroppen, som släpps lösa när det berör oss, men en sådan tur att någon sådan förståsigpåare läser den här bloggen har vi väl inte. Så egentligen borde svaret på varför vara, för att det är så. Punkt och slut, och mer är det inte med det utan låt det förbli magin, pirret, den extra ingrediensen i våra liv och inte något mekaniskt eller medicinskt förklarat.

Kort sagt behöver allting inte förklaras och tycke och smak är olika och det är nog en jäkla tur det. För tänk om alla hade samma smak, tyckte om samma kvinna eller samma man, samma plagg och samma musik. Om det vore så kanske det inte heller vore så konstigt om vi verkligen var ensamma i universum. Av den enkla anledningen att vi är så förbannat tråkiga.

2 svar

  1. Njae…jag vill ha faktum på det mesta hehe

  2. Visst är det underbart att man inte kan förklara precis allt.

Kommentarer inaktiverade.

