Tips i lågkonjunktur

Pengar är vanligtvis tråkigt, åtminstone när man har för lite av dem – ett mönster som upprepar sig månad efter månad. Känner ni igen det?

En grej som kanske kan hjälpa är att ha bättre koll på vart pengarna tar vägen så att man har möjligheten att ta sig i kragen och skärpa sig nästa månad. Högst psykologiskt, jag vet. Men hur som helst har jag sedan flera år tillbaka använt mig av Microsoft Offices eget kalkylprogram, Excel.

Här har jag skrivit ner olika kategorier på saker som jag brukar betala, sedan räknar Excel själv ihop den totala summan med hjälp av den inringade knappen i rött. Smart va? Jojomen, jag är snubben med järnkoll 😉

Det bäst av allt är att det är absolut inte svårt. Om ni vill kan jag föraklara närmare, det är bara att höra av sig!

Ett svar

  1. sv; Haha, till och med diabilder med tillhörande ljudspel på kassett skulle funka 😀

Kommentarer inaktiverade.

