Update onsdag kväll

Enlite småkonstig dag är snart över för min del. Småkonstig men bra.

Jag har haft ganska bra med energi idag och känner mig ganska nöjd med allt jag hann göra, dels det vanliga med uppdateringar på hemsidor, bloggar m.m. men även att jag hunnit med en hel del planering av de kommande föredragen vi ska ha. Det är en hel del att planera och boka och just nu drar jag absolut det största lasset men det ska bli bra, självklart! Sedan är det extra svårt på onsdagar då hela huset är fullt av folk så nästa vecka tänkte jag isolera mig genom att sätta mig i teatergarderoben (?) men okej, bara jag får lite arbetsro så blir det nog jättebra.

Men annars har dagen varit bra och jag startade den med att komma på ett nytt motto. När jag såg att temperaturen var rysande 13 minusgrader så ploppade det upp: ”-Den som kom på minusgrader var nog istappad bakom en vagn”. Fyndigt och bra, eller hur? Kom ihåg att det var här ni läste det först haha.

Vidare konstigheter: senare på dagen var det två kvinnor, arbetskompisar, som luktade på mig och berömde mig för att dofta så gott. Mycket märkligt för exakt samma sak hände i förr-förra veckan också och vad jag vet så har jag inte gjort något annorlunda och använder samma eau som vanligt. Konstigt men ändå trevligt 😛

Veckohandling blev det också idag och jag var nyttig och köpte både morötter och kvarg. Det senare tack vare Bela som tipsade om det för länge sedan men jag har gott minne om vissa saker. Jag ska ta och provsmaka i morgon, eller kanske lite senare ikväll.

Men nu ska jag ut med voff en sväng, sedan blir det att duscha varmt och till sist, en liten sittning i soffan min, mumsandes på både glass och kvarg. Slå det om ni kan! 😛

Goder natten till er, mina lamer och märrar, vi skrivs mer i morgon. Tjo så länge 🙂

4 svar

  1. Oh yes, jag är bergsäker på att det var du hehe.

  2. What? Gjorde jag? är det här mitt första demens-symtom?

  3. Ofkåårsch. Min eau heter Royal Club. Lite ironiskt då jag är kritisk mot kungahuset men jaja hehe. Har haft den länge men frågan är om man kan hitta mer någonstans. Jag hittar inget genom google 😦

  4. Får man fråga vilken eau herrn använder?

Kommentarer inaktiverade.

