Så grymt bra gjort.

Tonårsförälder? Kolla in den här artikeln i så fall.

Fridah Jönsson tröttnade på ”experter” som uttalade sig om tonåringar och vände på steken genom att skriva en bok med ungas råd till vuxna. Och visst är det väl så att hur barnsliga vi än påstår oss vara i vuxen ålder, så kan vi ändå aldrig riktigt relatera fullt ut till en tonårings liv idag, år 2012 i teknikens samhälle där allt går i rasande fart. Jag tror att vi tack vare Fridahs bok kan få bättre kontakt med tonåringarna, vår framtid, och förstå. För sanningen att säga så glömmer man bort en hel del av sin egen tonår, förtränger eller förskönar och man får ett slags avstånd till den tiden och då är det väl bättre att prata med de som befinner sig där, just nu och idag.

Bra jobbat Fridah. En bättre kommunikation mellan generationerna är alltid välkommen och mer än behövd.

6 svar

  1. Ja det känns faktiskt som ett ”måste” så det kommer jag mer än gärna göra också.

  2. Åh, hon är så bra! Jag lär ju läsa bokN

  3. Ah, tack för påminnelsen. Jag misstänkte att det var samma Fridah men glömde kolla hehe.
    Ja absolut skärpt tös 🙂

  4. Läste alltid hennes spalt när jag låg på Metro. Måste säga att jag är djupt imponerad av den tjejens insikt och stilism med tanke på åldern. Alla mediatjejer är inte som Kissie och det är en jävla tur.

  5. Ja absolut. Vuxna i all ära men tiderna förändras, och så är det bara. Ett bra grepp av Fridah 🙂

  6. Tack för boktipset! =) tiden är ju dynamisk … allt är ju ändå inte som när vi var unga (nåja, så gamla är vi inte 😉 ) men jag tror på att en bra kommunikation med varandra gör myche.

Kommentarer inaktiverade.

