Dagens fundering

Är allt som jag skriver om här på bloggen, självklarheter? Likadant i verkliga livet, är allt jag säger så självklart att det aldrig är snack om saken?

Liksom, jag förstår inte det här så det vore jättebra om någon förklarade för mig varför jag inte får kommentarer om vissa saker. Detta har – retat, irriterat, jag vet inte – mig en längre tid och stundom har jag funderat allvarligt på att lägga ner bloggandet för att det helt enkelt är för tyst. Läsare finns, mer än väl (i love it) men de flesta tycks bara läsa och inget mer. Så det är klart att jag undrar om allt jag skriver och säger är så självklart, så politiskt korrekt att de flesta läser och nickar i medhåll?

Självklart finns det sätt att ändra på detta men å andra sidan skulle jag inte vilja vara en revolutionär som får läsare genom att vara motsägelsefull, elak eller svika sina egna ideal. Eller så finns det andra sätt att starta debatt, frågan är hur.

10 svar

  1. A-S: Hehe jadu, jag har faktiskt saknat det. Aldrig fel att låta hjärncellerna jobba lite 🙂

  2. Usch, nu fick jag dåligt samvete för att jag hälsar på hos dig alltför sällan och lämnar mina osammanhängande flummiga kommentarer. Men jag lovar att återkomma oftare .. ta det som ett löfte eller .. hot. 😉

  3. Tild: Ja jag har faktiskt funderat lite över dina inlägg. Det finns massor av bra sådana och en del är väldigt svåra att förstå. Men det är faktiskt helt okej 🙂

  4. Jag tror det har mer att göra med dina läsares humör än att det du skriver skulle vara ”självklart”.. i mitt fall finns det en viss prestationsångest att skriva så bra och klokt ibland – och ibland inte!

  5. Det finns ju inga bra lösningar för prenumeration av din blogg Margareta, men jag kan rekommendera bloglovin. Nu är du med i bloggmaffian iaf 🙂

  6. Jo, iofs är det väl ett slags byte man gör, eller så kanske det bara är jag som har fått för mig det. Får jag en kommentar så ”måste” jag kommentera tillbaka. Dock ett tufft jobb om man har ett stort antal bloggar att följa.

    Petra, du har dina ljusglimtar ibland, du också 😉

  7. En dialog är ju viktig. Du är aldrig i min blogg. Skulle var kul om du kommenterade!
    margareta

  8. JAG är jättedålig på att kommentera.
    Men visst är det tråkigt att man får så lite kommentarer när man tänker på hur många som läser ”skiten” man skriver 😉

  9. Hehe okej! Tja, du är faktiskt inte så dålig på att kommentera som du tror, och då kanske du förstår omfattningen av mitt ”problem” 🙂

    Norrlänning tar jag som en stor komplimang och det ger ju en tröst liksom, jag sägs vara lugn och trygg och det tror jag stämmer rätt bra. Och erkänn, jag var den enda bloggare du drömde om, jag och min timmeryxa 😛

  10. nu är vi där igen. begäret efter kommentarer. jag känner ju likadant. sen har jag kommit på att jag själv är en av de sämsta på att kommentera, fast jag vill. jag är bara jävligt lat. en egenskap jag precis funnit hos mig själv. dåligt. däremot, det finns något att jobba på då! då kan det bara bli bättre 🙂
    måste berätta.. jag satt och läste mina favoritbloggar innan jag somnade tidigt en morgon häromdagen och började sedan drömma hejvilt om alla bloggpersoner, varav en var du. du var norrlänning! du pratade norrländska och såg liiiiite annorlunda ut.
    skumt. roligast är det att drömma när man somnar och drömmer under en power-nap. det kan bli så… konstigt.

Kommentarer inaktiverade.

