Dagens fundering

Nya tider, ny musik. Inte nog med det, den blir mer vågad också.

På vägen hem i bussen råkade jag höra en melodi på radion som fångade min uppmärksamhet. Det var lite svårt att höra vad som sjöngs eftersom radion hade dålig mottagning och det var rena turen att jag fick höra titeln på låten. Så jag lade den på minnet och tänkte kolla upp den när jag kom hem. Rytmen och det lilla jag hörde av sången satte sig verkligen så det där måste jag kolla upp, tänkte jag.

Så jag kom hem och sökte på youtube efter låten, vars namn var Dedication to my ex, och titeln gjorde mig nyfiken. Kanske det var någon bra låt som beskrev något som jag kunde associera till? Men oj, så fel man kan ha, och mer säger jag inte här men ni kan väl kolla in texten här. Såvida ni inte är pryda då alltså.

Videon är riktigt löjlig där man kan få intrycket att tjejer ska klä sig som horor, vicka på röven och bara se snygga ut, men som sagt, själva rytmen sätter sig ordentligt. Dock undrar jag om folk numera reagerar alls på vad som sjungs i radion för jag hör aldrig någon debatt om det. Det verkar vara okej att spela det mesta?

