Update tisdag kväll

Hej och hå, så var det nästan natta igen då, jojomen.

Jag satt och räknade lite på hur knepigt det kan bli. Om jag slutar jobba klockan 20 och är hemma vid halv nio, går ut med jycken, äter lite och slutligen parkerar min välsvarvade häck i soffan, ja då är det ungefär 8 timmar – i bästa fall – kvar tills jag ska upp igen för att göra mig i ordning för att jobba igen. Nattuggla som jag är brukar vi snacka om 5-6 timmars sömn. Jag klagar inte, för jag har ju valt att ha det såhär två kvällar i veckan, men jag blev lite överraskad när jag insåg detta 🙂

Annars har dagen varit till belåtenhet och jag är i full färd att skyffla i mig socker. Blodsockret gjorde en oväntad dykning, och en kraftig sådan, så det blir att halsa Gainomax här och hoppas på det bästa. Svetten rinner i floder just nu, hjärtat bankar kraftigt och händerna skakar så jo, det är en kraftig känning jag har men jag har ju haft det förr så det ska väl gå bra får vi tro. På tal om det ja så ringde sköterskan från sjukhuset ikväll och förvarnade att jag antagligen kommer bli av med min glukosmätare, antagligen i nästa vecka. Ett väntat besked men jaja, det finns ju andra som är i minst lika stort behov av denna (reportage) mätare. Synd men sant.

Men nu blir det strax bingen och som sagt, försöka häva det oväntade sockerfallet. Sedan blir det några timmars sömn innan det är dags att försöka erövra världen ännu en gång. Jag tackar för idag så skrivs vi mer i morgon igen. Natti natti alla 🙂

