Update måndag kväll

Tja, vad ska man säga om den här dagen då? Ett stort njae vore väl bäst på sin plats.

En hel del irritation på jobbet idag och jag har insett att jag får mer eller mindre smita undan för att kunna göra mitt jobb till fullo. Visst, man får offra att vara social men det gäller ju under relativt kort tid så jag får köra på det i framtiden. Trevligt däremot var att en ”gammal” bekant dök upp igen och ska jobba hos oss. Trevligare person får man leta efter 🙂

Lunch blev det, på stan, lasagne minsann. Sedan hände en grej som jag inte bör gå närmare in på här men man kan säga såhär: ålder garanterar inte på något sätt vett i skallen. Tyvärr är det en man jag måste dras med på jobbet, förhållandevis lite men ändå. Nästa gång ska han få veta att han lever, det kan jag lova.

Sedan var det samtal och ännu fler paradoxer i mitt liv uppenbarade sig. Sedan hem för att träffa GG och hennes pojkvän som var så snälla att de tog ut voff på en långpromenad. Hur bra som helst och sedan bidde det lite kaffe med sedvanligt snack. Helt okej!

Sedan var det dags att testa Tilds recept på en lyckad smoothie och ja, hon vet vad hon snackar om för den var för jäkla go. Kanske den gav mig en kick också för jag har inte varit så trött som jag brukar. Tack så mycket Tild! Det behövde jag och du är en stjärna (norrsken?). Det är visserligen en halv brottningmatch att få igång dendär jäkla smoothie-maskinen jag har men jag vet ju att det är nyttigt. Bra motion alltså 😛

Tyvärr åt jag lite chips med dip efteråt och fan vad jag mådde kass helt plötsligt. Undrar om det var något fel på gräddfilen? Hur som helst trodde jag ett tag att jag skulle behöva kraxa i den stora vita luren men efter en stund liggandes i soffan så gick det över. Puh.

Men nu ska jag hoppa in i duschen och sedan blir det bingen, ögona bums för jag är riktigt trött nu. I morgon blir det jobb på eftermiddag och kväll igen och det ska väl gå på något sätt, ringrostig som man är. Tur man har kollegor som man jobbar bra med.

Men nu, najtinajt så skrivs vi mer i morgon. Hej på eder 🙂

2 svar

  1. Ja för tusan, riktigt asbra för att fatta det kort 🙂

  2. Haha, kraxa i den vita luren…

    Men det är ingen dum idé, den där jäkla smoothien! En vitaminbomb så god som någon!

Kommentarer inaktiverade.

