Dagens fundering

Visst är det konstigt att man varje år ska genomgå precis samma sak:

Med start i oktober/november så börjar folk påpeka att min hund ser tjock ut och de börjar kalla henne för tjockis och när jag sedan klipper av henne vinterpälsen, ja då plötsligt har hon rasat i vikt och kommentarerna upphör. Folk tänker tydligen inte längre än näsan räcker.

Ibland brukar man likna hundar som ens barn och ja, det stämmer nog till stor del. Men man undrar ju om det vore lika lämpligt att säga till grannen att deras barn börjar bli feta.

4 svar

  1. Ja, det är väldigt märkligt att de, som också ofta är hundägare, inte fattar detta. Irriterande! Men jaja 🙂

    Sv: Så sant som det är sagt. De får väl fortsätta tro att de är jordens medelpunkt och förhoppningsvis växer de också upp någon dag.

  2. Men! Hundar brukar ju se lite pluffsiga ut vintertid av just den enkla anledningen: päls!
    Äh. Är hon tjock så har hon ju ätit och druckit gott. Det kan man inte missunna jycken!

    Sv: Anders! Tack för det! Du vet hur du skall glädja detta gamla hjärta!
    Vi spinner inte vidare på ordlistan. De är nämligen inte värda det än gång!

  3. ja precis hehe.
    Jag är inte smal, jag är aerodynamisk 🙂

  4. Jag är inte fet. Jag är fluffig!!

Kommentarer inaktiverade.

