Dagens fundering

Den här nyheten fattar jag inte varför den är en nyhet:

Landstinget sålde en byggnad, en vårdcentral, till läkarna själva för en blygsam summa. Nu har den sålts vidare för en massa miljoner – och det blir en nyhet. I artikeln nämns att de ansvariga för försäljningen var Filippa Reinfeldt och Chris Heister, och det är kanske där skon klämmer? Att de är politiker. Med andra ord, är det den svenska svartsjukan som slår till igen?

Tro mig, jag har ytterst lite övers till penninghungriga politiker som skor sig på andra, men är det verkligen så med alla politiker? Nej, säkert inte, och hade jag varit den som gjort den här affären hade det väl knappast varit en nyhet och jag hade blivit gratulerad till att ha gjort en fantastisk affär och vara ett finansgeni.

Sedan kan man ju debattera om privatiseringar m.m. men det är väl knappast där skon klämmer för de som klagar. Snarare att det är skillnad på folk och fä.

