Update onsdag kväll

Pust, flämt, stön och lite morr. Ungefär så kan man sammanfatta den här dagen. Dock har jag goda förhoppningar för ett bra avslut, trots allt.

Jobbet var en smula annorlunda idag då det mestadels blev möten om kommande evenemang och föreläsningar. Det tog ungefär en timme och sedan var det dags att fira en arbetskompis som fyllde 40. Tårta och kaffe är ju aldrig fel liksom och visst, jobbet är viktigt men å andra sidan, man fyller ju inte 40 varje dag så det är ju en självklarhet att man offrar sig. Detta gav mig ungefär en halvtimme att göra mina ordinarie arbetsuppgifter, vilket ju inte fungerade till 100% men jaja, så får det väl bli då, även om det är smått irriterande.

Efter jobbet bar det av upp till sjukhuset för att hämta mer grejer till min glukosmätare. Efter en språngmarsch…eller nä, efter en lite-snabbare-än-en-halt-dront-marsch a la Anders fixade jag det och det blev raka spåret hem. Redan utanför träffade jag ordföranden i bostadsrättsföreningen som gav mig två nya uppgifter (jippie) plus en påminnelse att vi ligger efter i protokollutskrifterna. Jycken fick gå en sväng och sedan blev det en snabb tupplur på soffan. Trodde ju jag! Vid 19:30 ringde det på dörren och halvt svärandes trodde jag att det var ordförande igen men nejdå, det var Jehovas. Detta medförde att jag nu har tagit svart eltejp och satt på insidan av ytterdörren, gjort en pil av det som pekar på dörrkiken så att jag kommer ihåg att inte bara öppna för vem som helst i framtiden. Ja, herregud, jag ÄR ju uppväxt på bygden där alla kände alla haha.

Efter det kollade jag mejlen och såg att jag fick en betalningspåminnelse, vilket fick mig att inse att jag hade ju glömt av ett antal av decembers räkningar!!! Fanken, det här är inte likt mig, men så har jag ju haft väldigt mycket att tänka på den senaste tiden, som jag har beskrivit i tidigare inlägg. Så jag betalade dem allihopa och nu har jag dragit i mig kaffe så jag kan göra klart alla protokoll på en gång. Sängdags lär ju inte bli på ett antal timmar men det är okej.

Med andra ord, jag säger god natt åt de som ämnar besöka sänghalmen relativt snart och vi skrivs nog mer i morgon hoppas jag. Flitens lampa kommer brinna några timmar till hoppas jag och i morgon ska jag köra eftermiddag på jobbet igen, ve och fasa kanske ensam i caféet, men vi får se. (mummel mummel 35 pers och bara jag som…grrr…)

Naughty night och sov så gott, och nej jag är inte sur, bara lite pressad, men det går nog över snart. Natti 🙂

2 svar

  1. Ja fy fanken, nu är det på gränsen till för mycket. Dags att dra i bromsen.

  2. Full rulle ser jag

Kommentarer inaktiverade.

