Helgad varde din nedladdning…

…och fräls oss ifrån FRA.

Visst, man kan ju leva för sin dator, nerladdningar och ja, i stort sett basera hela sin existens runt omkring sin dator. Ja, till och med starta partier, men när det går så långt att man skapar en hel religion så tycker jag nog det har flippat ur någonstans. Måhända att religionen är skapad av studenter och man kanske inte ska ta den så allvarligt, men samtidigt får man ta i beaktande att de har över 3000 medlemmar, världen över. Kanske det är början på något stort?

 Själv undrar jag hur det går till. Alltså, har de kyrkor och gudstjänster också? Borde i så fall inte deras Gud vara en kvinna? Ett så kallat moderkort 😉

Läs även: Riskfritt att fildela som vardagspirater.

4 svar

  1. Ma: Ojdå, det har jag inte tänkt på men visst, det är ju faktiskt fullt möjligt antar jag. Vi får väl se.

  2. Enligt min mening så är inte detta en religion och Kammarkollegiet fattade ett konstigt beslut s godkände dem. Det dröjer nog inte så länge innan de vill ha statsbidrag också samt alltihop som hör ett trosamfund till.

  3. Iofs sant… 🙂

  4. det är ju dock ingenting som säger att en religion måste ha en gud..

Kommentarer inaktiverade.

