Update måndag kväll

Otroligt hur ens humör kan svänga så snabbt över en dag. Inte bara upp och ner utan upp igen, lagom svängigt för att stanna på läge ”nollställd”.

Dagen började bra med lagom energi och trevligt sällskap då jag råkade få skjuts av grannen. Sedan blev det att jobba, inget konstigt med det och jag trivdes verkligen när vi hade möte om vårt nya projekt. Äntligen något stimulerande och utmanande så att man känner att man fyller en funktion och har chansen att både lära sig något nytt och att utvecklas som person. Härligt!

Så kom jag hem och där började tråkigheterna. En person här som gnällde, en annan där, en annan människas burdusa humor plus en idiot så var humöret nere i skiten igen. Ett litet ryck uppåt fick den dock då det råkade bli en diskussion om Skype på Facebook och jag tror jag stannar där. Anders sociala sida upphör för dagen och jag lägger mig som sagt på läge +/- 0 och det får räcka.

Jycken ska ut, det ska duschas, det ska ätas, tas insulin och mätas blodsocker. I morgon tar vi nya, friska tag. Ja såvida vi inte alla har blåst till väders förstås…

Hej på eder alla, gott folk.

