Dagens fundering

Vad innebär det egentligen att vara ”mammig”? Kan någon vara så snäll och förklara det för mig så vore jag väldigt tacksam.

Varför jag frågar är för att jag läste en artikel för några dagar sedan om vilka saker som kvinnor inte gillar hos sin partner och då var en av sakerna att vara mammig. Alltså, man ska ju vara tacksam att ens mamma har orkat fostra en såpass busig och påhittig son som mig och att hon fortfarande inte har gett upp hoppet om mig. Men det är klart, man ska väl inte välja mamma framför flickvän osv. Vart går gränsen liksom?

Iofs är jag knappast i riskzonen men jag är nyfiken. Vad är att vara ”mammig”?

3 svar

  1. maskrosen: Hejdu, fanken länge sedan man hörde av dig hehe. Gott nytt och god fortsättning 🙂

    Nä, att kalla flickvännen för mamma, herregud, där går absolut gränsen. Sedan nämde du fler saker som jag inte ens har funderat över som gav frågeställningen mer dimension. Det tackar man för. Och jag är fortfarande inte i riskgränsen hehe

  2. Du har väl ändå fortfarande yllehalsduken på Anders!

  3. Alltså jag brukar kunna säga om mina barn att dom är mammiga. Med de menar jag att dom liksom klänger upp efter en hela tiden eller följer efter som en svans vart man än går. Jag vet inte när det kommer till ens partner vad man definierar som mammigt. Men jag personligen skulle ju aldrig fixa att min partner kallade mig mamma (som många faktiskt gör!!) eller börjar prata bebisspråk eller allmänt beter sig som en barnrumpa. Där går min gräns, barn har jag tillräckligt av jag behöver inte en till 😉 Det är nog olika för alla, men det är en intressant frågeställning! Gott nytt år på dig förresten 🙂

Kommentarer inaktiverade.

