Klassisk nyårsafton

De sista skälvande timmarna av 2011, ett år som aldrig någonsin kommer tillbaka.

Ett antal av bloggfolket har gjort en liten sammanställning, en årskrönika, av vad som har hänt under året och jag blev lite sugen att göra detsamma. Men sedan ändrade jag mig faktiskt. För har jag verkligen gjort så mycket? Ä, jag väljer att vara lyckligt ovetande 🙂

Det blev att sitta hemma ikväll, med en darrandes jycke. Dessutom blev jag, som en tradition, sjuk idag också. Eller snarare, min blodsockermätare beslutade att vara elak vilket medförde att jag fick ett skyhögt blodsocker och har inte kunnat gör något alls på hela dagen. Ja, förutom att ta insulin och hoppas att det ska funka. Men som sagt, en kär tradition för mig haha.

Nyårslöften då, undrar någon? Ska du inte avlägga nyårslöfte? Huruvida troligt det är att man verkligen följer det kan man ju diskutera, men under 2012 tänkte jag bli lite mer egocentrerad och bry mig om mig själv mer istället för att offra mig själv och min hälsa i onödan på andra människor. Kanske det kommer resultera i att jag får mer ork och energi att hjälpa de som verkligen behöver det.

Hur som helst, gott nytt år på er alla och god fortsättning. Ta det lugnt med festandet och försök undvika att få flygande champagnekorkar i ögat 😉

 Slutligen, en lite udda nyårshälsning från modellerna i Victorias Secret som åtminstone jag skrattade åt. Den var bara konstigt på något sätt…

!!! GOTT NYTT ÅR !!!

6 svar

  1. margareta: Tänkvärda ord i sanning.

  2. Vi är snälla nyårsnatten. Vi älskar vår nästa – men nästa dag då?
    Gomorron gomorron Anders! Det är nu det sker , att vi plötslig ler mot varandra, öppet, med häpna ögon, och inser att vi inte kan fortsätta med att sätta in våra barn och gamla på institutioner , som tappar kontakten med oss och varann ocg livets valörer medan vi slåss för våra kontantvaror och statusprrylar och kämpar med byråkratin och blaanketter och kronofogdar – somnar framför TVn i väntan på morrondagen, då allt som skulle göras inte heller blir gjort!
    Vi är bara 9miljoner. Ett fjutt. Vi borde kunna tala med varandra ta varann i hand. Innovation. Höja, sänka. Spara ,snåla. Sätta fräs. Eget potatisland. Rusta, skrota. Och Betygen? Och ansvaret? Shönhet, Ömhet!

    Om varsamhet!

    margareta

  3. Hehe ja jag ska försöka. Dagen har varit i koma-tillstånd men nu känns det lite bättre.
    Stor kram tebax 🙂

  4. Jag har samma nyårslöfte som i fjol – att inte avlägga några 🙂
    God fortsättning på det nya året Anders
    (tycker du har trista traditioner – du får nog prata förstånd med kroppen … Hoppas det är stabilare idag)
    KRAM

  5. Gott nytt goa Petra 🙂

  6. GOTT NYTT ÅR!!!
    Kram

Kommentarer inaktiverade.

