Den perfekta mannen finns inte

Eller ärligt talat, är det någon som är förvånad? Men det ska ju forskas i allt nuförtiden.

Denna gång är det brittiska forskare som har gjort en studie där 2000 kvinnor har fått ranka sin partner och ja, britter är ju britter, skeptisk som jag är, och är inte antalet människor i studien väldigt lågt? Liksom kom igen, när vi snackar om 10.000 så kan vi prata om trovärdighet.

Men det var ändå ett intressant resultat de kom fram till. Männen uppskattades som bäst till 69 procents perfektion och det är alltså en lång väg upp till 100%.  Än mer intressant var det att läsa de saker som kvinnorna irriterade sig på hos männen – saker som jag aldrig ens skulle kunna fantisera om att göra inför någon annan människa. Av ren respekt.

Saker som brittiska kvinnor anser är de 10 värsta felen hos männen de är ihop med kan man läsa om till höger om artikeln. En väldigt märklig lista som förvånar mig en hel del faktiskt. Såsom:

  • Använda hennes tandborste. Liksom, näää!
  • Lämna toaletten smutsig. Det lär ju aldrig hända hos mig iaf.
  • Hata hennes vänner. Tror jag inte, jag är ju väldigt social och är oftast nyfiken på människor överlag.
  • Ha dålig hand med barn. De är också människor, dock små men fortfarande intressanta.
  • Lämna avklippta naglar lite här och var. Aldrig i livet, till den nivån lär jag aldrig sänka mig.
  • Gå på toaletten med öppen dörr. Jag såg det på tv en gång och trodde det var bara där sådant hände. Tydligen inte.
  • Lämna smutsig tvätt på golvet. Höhö knappast hörrudu.
  • Rapa eller fisa. Seriöst, är vi i förskolan eller?
  • Inte hjälpa till med disken. Jag vill inte hjälpa till, jag vill ta hela högen själv.
  • Titta på för mycket sport. Hahaha den var bra.
  • Inte hjälpa till med matlagningen. Visst, men det blir på egen risk.

Alltså nu undrar jag om alla de där grejerna på listan verkligen existerar i förhållanden. Kan det verkligen vara så osexigt? Undrar om Daniel Westling bränner av en redig rökare på morgonkvisten bara för att imponera på Vickan?

2 svar

  1. Det må vara så, dock har jag ännu inte träffat honom.

  2. Vi är alla människor med alla fel och brister. Det finns bara en JESUS!

Kommentarer inaktiverade.

