Update…öh…måndag!

Ja jisses, det är inte lätt att hålla reda på dagarna när man är ledig. Men jag är ganska säker på att det är tisdag i morgon och det är dags att jobba igen. Jippie 🙂

Tankarna har idag gått till en bekant. Någon speciell som har hjälpt mig en hel del och som i början av dagen blev beskylld för att ha varit otrogen. Huruvida detta är sant eller icke, det vet jag inte, och jag bryr mig faktiskt inte heller. Hon var för bra för honom anyway och jag skulle aldrig tro att det var sant heller, hon är helt enkelt inte sådan. Men så funderar jag också på hur konstigt det kan bli om man bor nära inpå varandra, hur man kan ha svårt för att vänja sig med att samsas om samma utrymme, att kompromissa om olika saker och ha tålamod när det inte känns helt 100. Det är en konst i sanning.

Själv har jag blivit beskylld för otrohet ett antal gånger, i två olika relationer. Om man försöker att satsa allt man har på att relationen går bra och framåt, då är det absolut inte roligt att bli beskylld för något sådant vidrigt. Samtidigt kan man ju börja undra vart gränsen går. Jag är ju väldigt utåtriktad och kunde få ett rent helvete så fort jag tittade åt fel håll, eller helt enkelt var social med mina vänner. Så det där är inte lätt! Men samtidigt kan det ju vara en bra orsak att separera om man en längre tid har känt att relationen inte funkar. Då kan det rent av vara skönt att ha en orsak att bryta upp för att hitta nya vägar. Dock tror jag att hela saken, alla anklagelserna, handlar om osäkerhet.

Hur som helst hoppas jag det går bra för dem båda, för det är goa personer båda två och att jag finns här för att prata om det, om de vill. Varför jag bryr mig? Tja, jag sa det ju redan, de är goa människor. De är värda att bry sig om.

Men nog tjatat om det nu. Jag ska alldeles strax ut med jycken som för övrigt är helt slut av allt busande och sedan får det nog bli en varm dusch innan det är dags att nanna. I morgon blir det morgonpass för mig med de vanliga göromålen, sedan får vi se vad som händer. Men nu säger jag naughty night så hoppas jag få höra av er i morgon.

Tjo på er så länge, gott folk 🙂

4 svar

  1. Dagens sanning minsann 🙂

  2. Visst är hon speciellt :)) speciellt med tanke på vilken speciell och underbar morsa hon har haha ;D

  3. Jopp, stämmer bra det 🙂

  4. de är tisdag idag, tisdag idag. Tralalalamaggan

Kommentarer inaktiverade.

