22 saker du aldrig gör längre

Metro har idag ett kollage vars innehåll har kittlat mina tankebanor en längre tid. På vilket sätt har den nya tekniken fått oss att ändra vanor egentligen? Kollaget var i stort sett sant, även för mig, men det var vissa saker jag reagerade på och inte riktigt höll med om.

  • Göra fotoalbum. Tja, egentligen inte men jag har såklart kvar fotoalbumen. Inte för att någon någonsin tittar i dem men..hm… 😛
  • Samlar på CD-skivor. Iofs har jag inte köpt något på flera år nu, men visst är det väl ändå trevligare att det lilla häftet att bläddra i, eller att känna doften av en helt ny CD-skiva? Det känns lite magiskt att göra det, men det är klart, vill man ha både magi och doft och hela nostalgigrejen så ska vi nog börja snacka vinyl.
  • Skriva kärleksbrev – skriva över huvud taget. Jo, det är klart man gör! Eller? För jag tycker det visar mer hur man känner om man skriver saker helt för hand. Man visar liksom att detta är värt att satsa lite extra på. Det här är viktigt. Självklart skriver man ett grattiskort för hand liksom. Eller?

Men överlag var det en bra lista på olika saker. Snyggt jobbat Metro.se 🙂

3 svar

  1. A-S: Nog ingen fara, vi hittar säkert på något annat trevligt att kalla dem 😛

    Margareta: Jo, jag menar väl det 🙂

  2. Ja, faktiskt .. man passar inte in ”tracks” på lördagar längre och gör ”blandat”-band som man sen ändå får vira upp med en blyertspenna .. nostalgi-tripp var det iaf.
    Fast det är klart .. man har ju brevvänner eller mejlvänner som det heter nu ..
    Tragiskt nyhet idag btw … I och med att riktnumren ska bort så kommer inte våra barn veta vad en ”08” är … hemskt va?

  3. ALLDELES SJÄLVKLART!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer inaktiverade.

