Update onsdag kväll

Halleluja i garderoben liksom, här sitter jag och gäspar så stort att man kan parkera ett JAS i kakhålet på mig.

Det blev ingen sovmorgon som jag hade tänkt. Mötet med dietisten var klockan 9 så det var lika bra att gå upp vid 6 som vanligt, tänkte jag, och dessutom få en lugn o fin morgon. Som vanligt blev det inte alls som jag hade planerat, ingen överraskning där inte! 😛

Halvvägs ner till bussen kom jag på att jag borde ha skrivit ut listorna med insulindoser, blodsockernivåer och allt som jag har ätit den senaste veckan. Så jag vände om och halkade tillbaka hem för att starta upp datorn. Redan då var det ont om tid och när jag såg att skrivaren tydligen har försvunnit från inställningarna gav jag upp, stängde av datorn och stressade ner till bussen. Givetvis skickligt parerandes för diverse isfläckar här och där.

Jag missade första bussen och tänkte att nu var det väl helt kört men tjohej, plötsligt kom det en till! Om jag tog den hela vägen till sjukhuset kunde jag komma före den andra bussen som jag hade tänkt ta från början och dra på trissor, det gick alldeles galant ju. Fan va bra, tänkte jag och började känna mig väldigt nöjd med min egen insats och snygga tacklingar gentemot Mr. Murphy. Dock försvann det lilla léendet ganska snabbt när receptionisten räckte tillbaka kallelsen och sa, hörrudu, du ska ju inte vara här förrän i morgon! Jag blev inte vidare förvånad för det där är ju en typisk grej för mig att göra, så det var bara att vända på klacken och dra ner till jobbet.

Minns ni tatueringen jag skulle göra? Jag ska nog byta ut den till enbart text. I pannan. ”Virrpanna” ska det stå.

Men resten av dagen har gått ganska bra och nu på kvällen var jag faktiskt iväg och tränade. Dubbla rundor runt salen blev det för att knåda igenom hela kroppen ordentligt och när jag skulle uppför backen från bussen kunde jag känna att jodå, lite lagom utpumpad blev jag allt. Fredag nästa, förhoppningsvis, även om ambitionsnivån ligger mer på ”Tja, varför inte?” istället för ”Nu jävlar så kör vi!” men det ska nog gå bra detta. Armen känns ju redan bättre och det ger mig såklart motivation att fortsätta.

Men nu ska jag äta lite, ta ut voff på en sväng till och sedan blir det att sova. Det finns massor av grus under ögonlocken på mig nu och ibland ser jag helt suddigt så det är nog dags hehe.

I morgon blir det inte som vanligt kökstjänst men jag SKA till dietisten, jag lovar! 😛

Natti alla, skrivs mer i morgon. Don´t let the zombies bite 😉

2 svar

  1. Tro jag det, hur fint som helst 🙂

    Vissa dagar funkar liksom ingenting men så går det om man har huvudet under armen. Gilla läget liksom hehe

  2. Sv; Tack som fan, jag är sjukt nöjd!! 😀

    Haha, tycker tatueringen låter… fantastisk!

Kommentarer inaktiverade.

