Update torsdag kväll

Fanken vad jag är sugen på öl ikväll. Dels för att jag tänkte belöna mig själv efter hårt och bra jobb och dels, kanske, för att jag ska lida i morgon. Det är ju första dagen på gymmet efter ett långt uppehåll. Men därav får jag ju en anledning att inte belöna mig för då lär det ju bli 100 ggr jobbigare….så ja, jag låter bli. Jag får nöja mig med att vara duktig och må bra av det istället.

Annars har dagen varit ganska okej. Jag sov lite för länge (var jätteseg) men hann ändå slänga i mig lite mat innan det var dags att dra till jobbet. Väl där var det ganska lugnt och jag fick även hoppa in som datorsupport och receptionist och det är ju alltid kul att kunna variera sina arbetsuppgifter lite. Men annars var det lugnt och fint och jag kom hem strax innan kl 21, nöjd med min insats.

Jycken var nyss ute på sista rundan, gjorde sina behov och verkar nöjd.

Ah, jag höll på att glömma! Efter en kort och saklig diskussion via sms (hade inget annat val) med min inneboende har hon ikväll och eftermiddag städat både sitt rum och i hallen, diskat, städat toan och tillomed askkoppen på balkongen. Då är det väl bara att hoppas att det här håller i sig eller så får jag knuffa igång henne lite lätt. Men det känns ju bra när det ger resultat vad man säger, tycker och tänker.

Men nu ska det bli lite GTA San Andreas-spelande på datorn innan det är dags för bingen. Upp klockan 6 imorgon igen, jobba och sedan gym (måste köpa nya dojjor) och sedan är det helg! Ack så ljuvligt…

Men nu säger jag tack o hej, vi skrivs mer i morgon antar jag. Om jag inte lyckas få en skivstång i huvudet eller något annat briljant hehe. Natti alla, händerna på täcket 😉

2 svar

  1. Tack tack 🙂
    Jo men hon tog sig i kragen till slut och det var ju jätteskönt 🙂

  2. Vad skönt att hon lyssnade, men lite surt att behöva säga till hela tiden..
    Lycka till på Gymmet idag 🙂

Kommentarer inaktiverade.

