Update måndag kväll

Shit vilken rörig dag det har varit. Och minst lika snurrig.

Eftersom det var provtagning på sjukhuset på morgonen hade jag fastat sedan klockan 22 och nikotinfri på morgonen så var det upp tidigt som gällde. Ungefär 7:30 kom jag dit och var jättesnurrig på grund av sömnbrist (måndagsmorgon ju) och hade sovit i kanske 45 minuter på morgonen. Väl inne på labbet hittade de mig inte i datorsystemet så jag fick gå till diabetesteamet på våning 6 och skriva ut ett papper och sedan ner till labbet igen. Två stick blev det eftersom det inte kom något blod i arm nummer ett men jaja, så kan det gå.

Sedan bar det av ner till jobbet och jag hann precis till 8:30 då morgonmötet satte igång. Missar man det så blir resten av veckan lite konstig då man knappt har koll på läget så det var bra att jag hann. Eftersom det var julmarknad i helgen så var det städa som gällde, plus ommöbleringar och bära på saker fram och tillbaka, vilket var skönt. Att jobba med kroppen känns ju bra när man i annat fall oftast sitter vid en dator, så det var välkommet.

Efter jobbet hann jag med en lätt lunch och sedan vidare till samtalsterapin där vi körde en slags sammanställning av läget fram till idag. Snart är det ju julledigt för terapeuten och jag berättade att den senaste tiden har varit otroligt tuff för mig och det känns meningslöst med det mesta, men samtidigt vet jag ju att det är en effekt av att riva upp gamla sår. Det är bara att bita ihop och gilla läget liksom och ja, det kommer bli bättre!

Väl hemma somnade jag i soffan och sov i 4 timmar tills GG kom och hälsade på. Vi snackade en hel del och hon var så snäll att ta ut voff på en långpromenix så nu är även jycken nöjd och glad. Hon ligger här intill och snarkar förnöjsamt.

Nu ska jag släpa mig in i duschen och sedan fortsätta försöka få igång glukosmätaren som jävlas med mig idag men det ska väl gå, på något sätt.

Tack för idag, slut för idag. Vi skrivs mer i morgon då jag ska jobba eftermiddag och kväll men tid för lite bloggande brukar jag ju finna.

Hare hare kanin, vi ses i morgon 🙂

8 svar

  1. […] Update måndag kväll. (Ilhan) […]

  2. Ilhan: Aldrigt dumt att ha så blir man go o glad sedan ju. Men lagom är ju bäst.

  3. Tack tack, jo det får väl gå på något sätt… 🙂

  4. Hoppas allt är fint. Ha en fin dag.

  5. Ja fy fan för sjukhus och alltid i ärlan!

    Var och en har sin egen ryggsäck

    margareta

  6. Det är så jävla skönt att komma hem och sova ett par timmar på dagen!

  7. Ja absolut, men det är klart alla har vi vår gräns. Men idag var jag lugn o fin för jag orkade knappast annat och det var kanske tur för dem hehe

  8. Snurrigt värre vännen! Tur att du har fint tålamod.

Kommentarer inaktiverade.

