I väntan på stormen

Lilla mamma ringde på mobilen. Det var strömavbrott och hennes mobiltelefon höll på att få slut på batteri. Eftersom det ”aldrig” händer något i deras lilla by så hade hon höjt tonläget på rösten en smula, vilket fick även mig att vakna till.

Så nu har både jag och inneboende fixat vatten i några flaskor, tagit in aluminiumstolarna från balkongen och laddat våra mobiler. Jag lyssnade lite på radio och än så länge har bara träd fallit men SMHI varnar att det kommer bli ännu värre till kvällen, i typ med Gudrun från 2005. Först talade medierna om stormen Berit men nu har det blivit ännu värre och det kallas nu för ”Monsterstormen”. En Klass 3-varning är utfärdad, något som är mycket ovanligt.

Aftonbladet Expressen – SvD BT

Liseberg har stängt, varning är utfärdad att köra över Öresundsbron och flera tåglinjer är avstängda i väst. Allmänheten varnas att g ut om det inte är nödvändigt och bilisterna varnas för nedfallna träd. Själv tänker jag gå ut alldeles strax, med jycken, och jag får väl hoppas att det inte faller ner något på mig. Jag kan höra vindbyarna utanför och undrar hur mycket värre det kommer bli ikväll. Även här har tågtrafiken problem och vissa linjer står stilla och i Halland varnar de för orkan.

Norge igår

Men som sagt, nu ska jag ut med voff och vi får väl se hur det går. Tur att jycken börjar bli lite lönnfet så att hon tynger ner mig men med lite tur så får man sig en gratis resa. Vi får väl se om jag lyckas pricka in någon bloggare på vägen. Det verkar blåsa nordliga vindar så om Stattinskan gör sig redo med en änterhake eller liknande och sätter på kaffet så lär jag vara där om sisådär 10 minuter… 😛

7 svar

  1. Zitten: Dutti hehe.
    Har undrat vart du tagit vägen 😉

  2. tappat upp vatten på flaskor 😀 😀

  3. KL: Boka in en resa till Malmö? 🙂

  4. Vi här uppe blev skonade som vanligt, hände ingenting nästan. Varit likadant hela sommaren när Sverige haft tokväder.

  5. Jorå, här blåser det vidare minsann…

  6. Hos oss i Flen är det ännu lugnt. Själv var jag och plockade Trattisar imorse. Och tänker lag Svmpsoppa till middag.
    +11 ganska lugnt

    margareta

  7. Det blåser rättså bra nu..
    Sv: ja i Kinna händer allt. Men att en människa på 190 och 100kg ger sej på en på 160 och 40Kg. Dessutom 3 gånger är illa!

Kommentarer inaktiverade.

