Riktigt dålig stil

Min nyfunne bloggarvän Ilhan har testat hur det är att vara tjej på nätet…och nej, det innefattade inga dyra operationer.

Ilhan är en nyfiken och fundersam kille och har en hel del teorier om både ett och annat, bland annat om tjejer. Han provade att se hur mycket uppmärksamhet en tjej får av killar online och resultatet blev, som han själv skriver, läskigt. Efter 10 minuter och fyrtio killar hade massor av raggningsrepliker trillat in hos den påhittade tjejen ”Paulina”. Mycket intressant. Dessutom kan det vara någon som försöker ge igen, åtminstone verkar det så om man läser ”del två”.

För några år sedan, i en annan tid och på ett annat forum, försökte jag en liknande sak och mycket riktigt, det blev fullständig huggsexa efter mig när jag chattade under ett påhittat namn och precis som för Ilhan var det till extremt stor del raggningsrepliker eller rena oanständigheter. Rentav chockerande och man börjar ju undra hur det egentligen är ställt i hjärnkontoret hos det manliga släktet.

Sant förvisso att man är skyddad på nätet bakom en identitet men det är ju så patetiskt att rapa ur sig diverse snuskigheter och tänk på den stackars tjejen som får stå ut med detta.

Om hon nu är en tjej förstås för vem vet?

6 svar

  1. Seriöst, jag blir ju ledsen när sådant händer men mest arg. Tur jag inte var med er för då hade väl jag haft både fläskläpp och blåtira. Å andra sidan hade det varit värt det om de bara fattat vilka svin de var.

  2. margareta: Njae, man ska ju som sagt aldrig säga aldrig… 🙂

  3. så är det och så har det alltid varit

    margareta

  4. Tack tack, jo ibland får man till det lite extra bra. Men det vet du ju redan hehe.

  5. Tack för länkarna Anders! Du är min nyfunne bloggarvän, du också. Bra skrivet för övrigt, i synnerhet den sista meningen.

    🙂

  6. Tur att jag är en man egentligen så jag slipper ta illa vid mig!

    Nä men det är faktiskt sant det där. Man kan helt oskyldigt logga in på ett forum och en minut senare har man ett meddelande där det står ”Vill ta dig i tvåan”. (Ursäkta språket men jag menar…)

    1. Nej.
    2. Nej för helvete.
    3. Nej för satan jag dör.
    4. … Nej.

    Andra vänner har fått ”komplimanger” som ”Knullbar” och ”Kuksugarläppar”; jag menar… så unclassy som det blir. Och fel. Och per internet? Och nu börjar jag meningar med ”Och” fastän man inte får.

    Alltså, inget fel med att träffa folk och kärlekar och det ena med det fjärde på Internet, det är ju ändå världens största mötesplats… men det känns lite som om att folk utgår ifrån att man är ett litet våp som blir glad för minsta lilla nedvärderande ”komplimang” som helst, bara för att man råkar vara tjej på Internet. Man måste ju bete sig. Snäll och fin brukar funka : <

Kommentarer inaktiverade.

