Samma gamla vanliga visa

Fylla, slagsmål, våldtäkt och lite annat smått & gott under helgens Halloween-firande. Men för att vara en tradition som inte är så värst rotad i Sverige har polisen haft fullt upp.

När man läser i både Dagens Nyheter och Expressen så blir åtminstone jag lite fundersam. Både över hur uppfostran har skötts av vissa ungdomar, om polisenes resurser verkligen räcker till och varför alkohol ska ha en så stor roll i nästan alla traditioner vi har. Om man nu kan kalla Halloween för tradition här ännu, eller är det bara en orsak att supa skallen av sig ännu en gång? Att ha helgen som ännu en ursäkt att bete sig som ett – ursäkta – jävla svin.

Sant är förvisso att inte alla har ett bra ölsinne, som det kallas, men ska man inte ha det i minnet då att saker och ting kan spåra ur om man dricker för mycket? Att det ska vara så svårt att känna sina egna gränser, när man inte ska dricka mer, är rent märkligt. Det verkar ju som att hela poängen är att bli så full som möjligt, spy mest och göra mest skada.

Charmigt värre.

5 svar

  1. margareta: Sant att den kommersiella formen av Halloween kommer från usa och det kan vi klara oss utan, samtidigt är det ju kul att klä ut sig. Landskapsdräkten till midsommar smäller antagligen inte lika högt hehe

  2. sv: tack, Anders 🙂 vi mår bra som sagt men vi alla i huset är skärrade.

    det lustiga med den här medelåldersmannen jag nämnde, som jag tyckte uppförde sig skumt, det är liksom inte så att man får dåliga vibbar för intet. man går inte runt och misstänker folk hur som helst. den här snubben såg helt normal ut, uppträdde egentligen helt normalt förutom att han verkade lite manisk (Inte hög eller full) utan var bara klämkäck och frågade vart vi alla bodde. Han såg ut att.. Njuta?
    Innan jag hann svara vart jag bodde så frågade jag honom vart han bodde (BARA för att kolla, jag har nämligen aldrig sett honom förut) och han hävdade att han bodde där jag bodde. han pekade upp mot min lägenhet. för att vara säker på att det var min balkong han menade så frågade jag en gång till. han pekade återigen mot min balkong. han kunde ha pekat på lägenheten under eller över men jag VET att han bor vare sig under eller över mig. såatteeeeee… RÖTT FAST SKEN, RÖTT FAST SKEN! Därför tipsade jag polisen också. HOPPAS att det ger något, för sådana där perversa idioter ska banne mig in bakom lås och bom!

  3. Säg nej tack till USA-påhitt.

    Låt dej Inte uppmuntras till konsumtion

    margareta

  4. Undrar om du har fått tag på rätt Anders men kram ändå 🙂
    Annars allt bra i Värnamo?

  5. Du har rätt som vanligt Anders! Jag minns när mina barn byggde lådbilar med dig när du var liten. Jag vet att ni drack i smyg då (vid bryggan:) Det trodde inte jag då! Men nu förstod jag vad blind jag var. Kram!

Kommentarer inaktiverade.

