Mer porr för kvinnan

Porrseriebok, vad är det?

I dagens D.N. kan man läsa om Lina Neidestam som på ett nyanserat men ändå vänligt sätt tar upp feminism och jämställdhet i tecknad form. I artikeln säger hon:

”Jag tror att samhället blir bättre om tjejer, precis som killar, lär sig att bejaka den egna lusten. Till exempel genom feministisk porr”

Själv tycker jag det låter som en väldigt bra idé eftersom den sidan av mänskligheten har styrts mestadels av män och det är hög tid att det blir mer jämställt även där. En chans att komma varandra närmare och förstå varandra bättre. Sedan kan man ju tycka att det inte ska behöva sättas etiketter på saker och ting hela tiden men om man säger såhär: kvinnor och män är olika.

Svårare än så är det inte.

2 svar

  1. Ja jag blev faktiskt nyfiken själv. Förresten, då kan du ha högläsning/videoblogg 😛

  2. Jag älskarälskarälskar Lina Neidestam och har längtat efter Maran i … hur länge som helst.
    Ska beställa den när jag kommer tillbaka från Italy!

Kommentarer inaktiverade.

