Dålig stil

Vi är alla olika, och det finns bra och dåliga vänner.

Situation: Du har bjudit hem en kompis som du inte träffar så ofta och meningen är att han/hon ska sova över. Kvällen börjar trevligt med lite godis, dricka och en film. Sedan kommer det en partner in i bilden, som din vän har mött väldigt nyligen. Resultatet blir att du själv blir sittandes i soffan intill dem medans de hånglar för fulla muggar samtidigt som de ignorerar dig totalt.

Med förevändningen att ni ska ”kolla in hans lägenhet” går ni iväg och återigen blir du lämnad ensam i en annan soffa, i en annan lägenhet, tills du får nog och går hem. Klockan går och trots flera sms så får du inget svar. När klockan hunnit bli 2 på natten går du och lägger dig för att du ska hinna och orka studera nästa dag, ganska besviken på din vän som har dumpat dig för någon som hon/han nyss har träffat.

När ytterligare en halvtimme har gått knackar det försiktigt på ditt fönster och där utanför står din vän och vill komma in. Med förtryckta känslor öppnar du naturligtvis porten, växlar några få ord med en bitter undertext och låter henne/honom ta en dusch för att slutligen gå till sängs i skilda sängar men med en bitter känsla av besvikelse på din vän.

Det här hände inte mig själv och inga namn nämnda men jag tycker det där var riktigt ruttet gjort.

2 svar

  1. Samma här, jag hade inte sagt ett ord mer än nödvändigt. Möjligtvis frågat varför min vän inte sover över hos den andre för de verkar ju haft väldigt trevligt,.

  2. Håller med dej helt och hållet. SÅ gör man bara inte.
    Hade inte släppt in människan…eller det hade jag nog men fasen vad sur jag hade varit.

Kommentarer inaktiverade.

