Update måndag kväll

En strulig men bra dag är strax slut och det ska bli skönt att få lägga huvudet på kudden.

Jobbet gick bra och tro det eller ej men ingen kökstjänst hehe. Däremot fick jag ett förtroligt samtal med chefen idag, vilket kändes bra. Vi pratade om allt möjligt och det är ju lite ovanligt. Vid lunchtid startade dock dagen gå helt åt skogen…

Det blev en snabb lunch ute på stan innan jag skulle vidare på samtal. Så det blev en räkbaguette med insulin till. Allt frid och fröjd, trodde ju jag, men i slutet av samtale började jag känna att sockret var för lågt. Jag drog i mig ett antal Dextrosol och väntade på effekt…o väntade…o väntade…men blodsockret fortsatte att sjunka. Svetten rann, jag blev mer o mer dåsig och jag sa till busschauffören att mitt blodsocker var på väg neråt, snabbt och ordentligt, och jag kunde se hur oroligt han sneglade på mig ur backspegeln. Som tur var fick jag tag på min far som hämtade mig och det blev akut utryckning – till McDonalds! En cheeseburgare och en medelstor milkshake gjorde susen och en halvtimme senare var jag vid betydligt bättre skick.

Hunden fick komma ut och jag tog en tupplur i soffan och när jag vaknade låg jag (såklart) skyhögt i blodsockret. Dags för insulin, väntade, kolla blodsocker och undra varför det inte sjönk. Mer insulin och mer vänta och nu ligger jag tamej tusan perfekt, men jojo – bokstavligt talat. Så där ser man jur fel det kan bli även om man tror att man har full koll. Pissigt läge, jag vet, men vad ska man göra? Hur som helst, jag överlevde dagen och redda upp blodsockret till slut så jag är ganska nöjd.

Men nu blir det lite dumburk och något litet att äta så att jag inte får sockerfall i natt. I morgon ska jag försöka ta mig till Infoteket och lämna in lite papper, handla en lampa, åka till Media Markt, äta lunch och sedan jobba eftermiddag och kväll. Kanske jag även hinner skriva ihop en lista på cd-skivorna jag tog bild på idag, eftersom vissa läsare var lite nyfisna. Vi får se om jag hinner.

Men nu, naughty night. Skrivs mer i morgon 🙂

2 svar

  1. Ja, det är en hel del balanserande och trixande och jag har den diskussionen just nu, hur sjutton ska man någonsin kunna vara impulsiv o spontan om man hela tiden ska behöva planera?
    Men, men läget är som det är 🙂

  2. Fan vad besvärligt det verkar det där 😦
    Man måste ju ha koll på saker och ting för att inte sockerbryta ihop! D:

Kommentarer inaktiverade.

