Dagens bild: Nationalist?

Den här urtjusiga flaggan hänger på min balkong, i ur och skur. Tyvärr lite skymd av en stor glasskiva men det gör inget, den syns ganska bra ändå. Dess färger spelar glatt i solens sken och visar när jag ska hålla extra hårt i kepsen. Min lilla flagga.

2 svar

  1. Slarvfel av mig, sorry. Menade såklart nationalistisk. Byter härmed rubrik.

  2. Tycker att det är tråkigt att SD-retoriken (Ingen ska förbjuda mig från att sjunga nationalsången och vara stolt över Sverige!!1!1!! – ganska bra att det inte är förbjudet då, liksom. Snacka om att hetsa upp sig för ingenting. Gah, för lång parantes) fått ett sådant fäste hos folk. Syftar på bra många fler än dig. Jag har då aldrig hört någon påstå att svenska flaggan är rasistisk. Däremot är den nationalistisk, och nationalism går det att tycka väldigt olika om. Jag personligen tycker att dess nackdelar väger tyngre än dess fördelar.

Kommentarer inaktiverade.

