Oktoberdikt

Vaknar sakta upp och njuter av värmen jag ordnat i sängen under nattens lopp
myser lite, vänder på mig och vill egentligen inte gå opp.
Jag vill tillbaka till drömmarnas land där heta fantasier nyss verkade så sanna
men jäklar i min låda, det är ju faktisk tidig morgon, anfäkta o anamma.

Nu börjar värmen så sakta försvinna ur både säng och kropp
så himla trist, jag kan nog inte slumra vidare utan måste gå opp.
Dags att trä på sig alla sina tjocka kläder för att sedan gå ut
med jycken min och kanske bli attackerad av en ilsken trut.

Nej, morgnar har aldrig varit riktigt min grej, ve och fasa.
Hellre då ligga varmt i sängen under täcket och gasa.
Det är väl sant och visst att man är en arbetsmyra
så nu drar jag iväg, krypandes på alla fyra.

2 svar

  1. Hehe ja man tackar, den blev ju ganska bra 🙂
    Jag skrev ju en på Hemgårdens blogg också men betydligt tamare. http://hemgarden.wordpress.com/ om du vill kika.

    Jag träffade kursledaren tror jag men var så virrig att jag inte alls tänkte på att prata med honom. Kanske nästa gång 🙂

  2. Bra jobbat Anders!! Dikten blev ju riktigt bra, jag var väldigt disträ när vi satt på jobbet och du pratade om att du ska skriva en dikt men det var kul att se att det blev nåt bra till slut:) Du vet väl om att skrivarcirkeln har börjat på lördagar, kanske något för dig!! Kramis

Kommentarer inaktiverade.

